IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 20 Mei 2010

Peel aku..


Peel aku..selalu kalau aku makan ikan..aku akan pastikan ikan tu aku makan abis sehingga ke tulang-tulangnya..pastu aku akan gigit tulang ikan tu kecil-kecil dan hisap tulang tu..kenkadang langsung tak jumpa dah isi ikan tu...yang menjadi masalah bila MAK membebel-bebel tengok tulang ikan bersepah dalam sinki..dah le kecik-kecik...tak pasal karang tersumbat dalam lubang sinki..hehe..saje kan buat MAK aku tu marah!!!

Peel aku..pepagi haruslah membuang..wajib..kalau tak aku akan sakit perut..terpaksa lah pulak nanti berlari-lari ke tandas..memang bagus sebenarnya kita membuang pepagi ni..perut rasa ringan dan kosong..at least kalo makan pagi tak rasa senak perut..kenkadang sesetengah dari kita ni kalo makan pagi terus rasa sakit perut..tu sebab perut kita belum balance lagi..makanan yang kita makan waktu sebelum nya belum kita buang..so, sebelum pegi kerje ke atau pegi mana-manalah..cuba membuang dulu supaya perut tu rasa nyaman sikit..tips berguna ni...

Peel aku...petang wajib tido..ekekeke..sejak sekolah menengah lagi memang aku dah terbiasa tidur petang..tapi takdelah sampai 3-4 jam..sekurang-kurangnya dalam 1-2 jam dah kira ok..yelah penat wei lagi-lagi mengajar tahun 1 ni..dengan perangai budak..dengan macam-macam kerenah..rasa kalau tak tidur petang tu macam tak bermaya..memang ramai kata tak digalakkan tidur petang..tapi..aku nak tidur jugak..sekejap pun jadilah kan...so bila malam adelah tenaga sikit..kalau nak buat kerja ke..apa ke...

Peel aku...aku tido mesti guna banyak bantal..ekeke..dua bantal kat kepala..dua bantal kat kaki..dua bantal kat sebelah kiri dan kanan..satu bantal aku peluk!!!gitu...banyak kan..hehe..tak tau nape..rasa syok pulak bantal tu banyak-banyak keliling aku..rasa baru tidur tu lena....

Peel aku..tiap kali tengok cerita sedih kompem boleh menitik air mata ni..kenkadang tu tak sedar dah mengalir air mata tu kat pipi aku yang gebus ni..hehe..tengok jer aku ni garang + brutal..tapi sebenarnya aku ni berjiwa sensitif dan beremosional sikit..kenkadang nak cover nangis ni aku pegi duk jauh-jauh..tak pun aku pegang bantal letak kat dagu..rasa-rasa nak terkeluar air mata tu cepat-cepat tutup muka ngan bantal..hehe..

Peel aku..kalau makan..aku susah nak tinggalkan sisa nya dalam pinggan..aku kalau makan memang licin!!!siap jilat jari lagi..kenkandang aku tengok orang makan mesti diorang tinggalkan sisa makanan tu..kiranya macam tak abis lah..kalau dah tau tak abis napelah amik banyak-banyak kan..tu namanya membazir..aku pantang sebenarnya tengok orang makan tak abis ni..cuba pikir orang yang kebulur kat negara-negara miskin..nak makan seminggu sekali pun susah...kita ni sebab dah terlalu banyak sangat makanan tu yang senang-senang je buang dalam tong sampah..manusia2........


Ini antara peel atau habit aku yang masih tak boleh aku tinggalkan..rasa-rasanya peel aku ni takkan menyusahkan orang keliling aku pun..nak ubah peel atau habit ni memang susah sebab dah sebati dalam kehidupan kita..tapi peel atau habit yang buruk tu kenalah kita-kita ni tinggalkan..dah beso panjang ni elok-elok lah kita tinggalkan tabiat yang buruk  tu kan!!!


CIKMA : Peel aku..masa kecik dulu suka cakap sorang-sorang..hehe..berangan nak jadi tu nak jadi ni..siap berlakon depan cermin nak jadi apa bila beso nanti..hehe...

6 ulasan:

  1. MHJ, I kira ada 7 bantal..mak aii...meriah sungguh nak tido bertemankan 7 bantals you!!!! he he..

    BalasPadam
  2. yat : hehe..suka kan..memang best...tu yg malas bangun pagi tu..tp kang kalo tak bangun lewat lak g school...hehe

    BalasPadam
  3. cool entri...;)

    sy pun jenis jiwang jugak...nak2 lg kalau cite sedih ade hero hensem...lg bertambah2 la feelnya...kalau hero xhensem xfeel...haha...bleh gitu

    BalasPadam
  4. feel akak suka TAG orang
    anda di TAG... ;p

    BalasPadam
  5. dah kawin sok.. bantal kena buang jauh2... hehehe,,,

    BalasPadam
  6. silvertech : hehe..ade gak geng..tapi rasa malu pun ader..lebih2 kalo tgk ngan famili...

    sayang2ibu : kena tag ker??huhu

    kak min : itu sudah pasti!!!haha...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails