IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 25 Januari 2015

Dulu lain sekarang lain...


Dulu...kalau kita nakal...mak bapak kita akan marah kita...
Dulu...kalau kita jahat..mak bapak kita akan pukul kita...
Dulu...kalau kita tak solat..mak bapak kita akan rotan kita...
Dulu...dulu...dulu...kalau kita kuang ajar ngan mak bapak kita...kompem jadi anak derhaka....

Tapi...sekarang.....

Kalau mak bapak kita pukul kita...mak bapak kita boleh kena hukuman...
Kalau mak bapak kita rotan kita...mak bapak kita boleh masuk penjara...
Sekarang...sekarang...sekarang...kalau kita kurang ajar ngan mak bapak kita...kita takkan jadi anak derhaka...

Sebab...kita dah dewasa okeh!!!!....
Sukati kita nak buat apa!!!...
Ada kita kisah kan!!!!

Emmm....itulah anak2 sekarang....

CIKMA : Selalu kena marah, kena pukul, pernah kena rotan...Alhamdulillah jadi juga manusia aku ni...berkat mak abah ajar anak-anaknya...pukul itu tanda sayang...kalau tak pukul dan rotan...tandanya apa tuuuuuuuu????? sendiri mau ingat yeeee....peace no war....:)

Rabu, 14 Januari 2015

Dah masuk tadika


Alhamdulillah...

Assalamualaikum...dahhh terlalu lama kan tak cerita pasal Kak Yong aka Amalin@Alin dalam belog...sesungguhnya rasa kejap masa berlalu...

Tahun ni Amalin akan berusia 5 tahun, jadinya..dia akan bersekolah...ya...dah masuk pun...Alhamdulillah...rasa seronok ya amat tengok dia happy pergi school katanya...rasa sebak jugak bila teringat balik masa dia kecik-kecik dulu....menahan sakit yang di tanggung....kalau ikutkan Amalin dah 80% dalam keadaan sihat...tiub kat perut dia pun dah tak pakai....(kepada sesiapa yang tak tahun Amalin ni merupakan antara kanak-kanak yang mengalami masalah jantung masa kecil)...nanti boleh tengok cerita dia dalam post2 yang lepas...

Minggu ni kiranya dia pergi tadika dari pukul 8 hingga 12 tengahari...last week minggu orientasi...tak delah belajar sangat...kata kak long...cikgunya beritahu Amalin ni kalau letak beg pakai campak jer...hehehe...pastu kasut ntah ke mana dia letak...adoaiii...tak pernah lagi kan pergi school....

Kelmarin tanya Kak Long tentang Amalin...yang ni tak tahannya...Si Amalin menangis nak mintak balik rumah!!!hehehe...mungkin dia bosan kot!!!yelah sampai tengahari kan...masa minggu orientasi tu pukul 10 pagi dah balik rumah...alahaii...

Takpelah mula-mula...mungkin lama-lama nanti oklah tu....harap Amalin dapat sesuaikan diri dengan kawan-kawan, cikgu dan kawasan sekitarnya...cuma Amalin ni kalau dia bercakap belum lancar lagi....mungkin dia bukan macam budak-budak normal yang lain...apa-apa pun Mak Ngah doakan yang Amalin akan berjaya dunia dan akhirat....Aminnnnnn....

CIKMA : Sempat jenguk Amalin hujung minggu lepas...ajar dia pegang pensel dan tulis huruf...tapi tak berjaya nak lentur lagi...takpe dikit-dikit dulu ye Alin.....:)


Selasa, 13 Januari 2015

Lamanya.....welcome 2015!!!



Ya.....ini memang mendatangkan satu perasaan yang....adeh!!!

Okay2....lamanya tak menghupdate...ko rashe??? seyesss dah rasa macam takde mood nak ber blog...tapi kenkadang...tangan ni nak menulis bagai macam-macam perkara...yelah..selalu kita ni nak bercakap tak reti atau tak sampai hajat di hati...lastly...menulis nilah menjadi tempat sesi luahan perasaan....betui tak???

Hampir 2 minggu melangkah ke 2015....kita tinggalkan 2014 dengan penuh ujian dan dugaan...pada diri sendiri, agama, bangsa dan negara...semua tu datang dari Yang Maha Kuasa...apa yang DIA beri semua nya bersebab....betul kan...

Permulaan sesi persekolahan juga...baharu semalam murid-murid jejak kaki ke sekolah..tambahan cuti seminggu di sebabkan peristiwa banjir besar yang berlaku di kawasan pantai timur dan beberapa negeri lain di Malaysia...

Apa-apa pun...di harap tahun 2015 memberikan satu tahun penuh barokah untuk kita semua...tiada azam...sebab azam dah di buat lama dah...tapi masil belum di fullfill kan lagi...gitu...:)...

CIKMA : Adeh!!!dah lama x bukak notebook...macam2 hal pulak jadi ni..huhu...tanda-tanda suh format balik ni...hehehe...tak pernah sejak beli 2011...sat2 naa....fulus sedang berkurangan dalam kocek ku...:)

Jumaat, 21 November 2014

Perpisahan - Revolvers

Okiessss....semakin terasa sebenarnya....tapi mula-mula ni....tuju lagu dulu yeee.....






CIKMA : Nampak jer heppi...nampak jer buat tak tahu...tapi dalam hati......;9

Selasa, 18 November 2014

Aku dan Kenangan - The Brain Connection

Sunyi dan sepi...
Tiada bintang yang berkelipan di langit yang biru
Tiada kawan untuk ku berkata-kata dan bersenda
Ku nanti dikau...

Dengan harapan yang penuh kasih tak ternilai rasa
Akhirnya...
Yang ku nantikan tak kunjung tiba... oh...

Tiada kata tiada pesanan untuk ku
Yang engkau tinggalkan sayang...
Menghilangkan diri tanpa pesan
Ku ditinggal...
Pada siapa harus ku bertanya
Pada bulan atau angin lalu
Di manakah kini kau berada kasih...

Tiada kata tiada pesanan untuk ku
Yang engkau tinggalkan sayang
Menghilangkan diri tanpa pesan
Ku ditinggal...
Kepada siapa harus ku bertanya
Pada bulan atau angin lalu
Di manakah kini kau berada kasih...

Tersenyum aku...
Sambil menitiskan airmata mengenangkan dikau
Yang tinggal...
Hanya gambar jua tandamata dan kenangan

Tiada terduga...
Yang ini harus terjadi di malam begini
Mungkinkah... Kitakan bersua lagi...






CIKMA : Hayati lirik ni okiessss....:)....sayu jer dengar.....

Catatan Popular

MY LISTED

mY Slide ShOW

Loading...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails