IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Rabu, 8 September 2010

Cerita AMALIN...

Salam dan sejahtera...Cikma baru lepas bakar kek coklat..nanti aku masukkan dalam entri seterusnya...seperti sebelum ini entri banyak nak di tulis..tapi kena satu-satu dulu..masih ada masa lagi..sebelum sibuk nak berhari Raya kan...:)

Cerita AMALIN...lama kan tak masuk dalam entri...Alhamdulillah..aku bersyukur ke hadrat ALLAH SWT kerana memakbulkan doa kami sekeluarga..AMALIN semakin sihat walaupun masih ada beberapa masalah yang masih di berikan perhatian oleh para doktor pakar...AMALIN selamat menjalani pembedahan membetulkan salur jantung nya..mungkin ada yang lupa..AMALIN mempunyai 2 salur pada jantung yang sama..jadi, doktor terpaksa menutup satu salur bagi mengelakkan berlakunya kompilasi lebih buruk pada jantung AMALIN..pembedahan di lakukan oleh doktor pakar dari IJN..hampir 2 minggu jugak AMALIN berada di IJN  sebelum dia kembali ke PPUM minggu lepas...bagi kes jantung berlubang, doktor masih memberikan rawatan susulan..namun pembedahan tidak akan di lakukan dalam tempoh terdekat, berkemungkinan AMALIN hanya akan di rujuk mengenai kes ini setelah AMALIN menginjak usia 2-3 tahun..

AMALIN juga telah pun berjaya bernafas secara normal..tidak lagi menggunakan tiub bantuan pernafasan..syukur Alhamdulillah...dia sekarang pun telah berpindah ke wad kanak-kanak biasa..tidak lagi di NICU..cuma sekarang AMALIN kena belajar untuk minum susu badan MAMA nya secara normal...AMALIN masih menggunakan tiub untuk minum susu...ALONG ada bagitau buat masa sekarang AMALIN masih belum berupaya menyusu secara normal..dia cuma dapat minum sikit jer dari breast KAK LONG, yang selebihnya AMALIN minum dengan menggunakan tiub...

Apa-apa pun..aku gembira sangat melihat perkembangan AMALIN..bila tengok gambar terbarunya..rasa sangat bangga..AMALIN mampu sembuh dengan segera..walaupun masih banyak lagi kompilasi dalam badannya..Hari Raya ni berkemungkinan aku dan famili akan melawat AMALIN di PPUM..tak sabar rasa nak pangku dan dukung dia...tunggu kedatangan kami semua ya AMALIN!!!!LUV U SAYANG....:)

Wajah terbaru AMALIN..selepas menjalani pembedahan 2 minggu sudah...yang terkini..masih belum sempat di ambil..Insyallah..nanti Cikma letak dalam entri yang lain.....



Sian dia..kena bedung tangan dan kaki...marah ye...:)


"Alin nak tidur lah Mak Ngah!!"...:)

"Comel tak Alin ni, Mak Ngah?"...:)

CIKMA : AMALIN pandai tengok kamera...suka betui tengok mata dia..bulat!!!..:)...Kepada para blogger....doakan kesihatan dan kesejahteraan AMALIN....moga dia cepat sembuh...

4 ulasan:

  1. .....Alhamdulillah,Allah maha besar,sentiasa memperkenankan doa & harapan semua yang menyayangi Amalin....semuga beliau bertambah kuat mengharungi hari hari mendatang..
    ti cik ma jumpa dia tolong cium 2 pipi & kucup dahinya untuk mamaijat ye.......tq...

    BalasPadam
  2. sayunyer tgk si kecil ini.. mudah2an cepat sembuh nak yer... nway slamat ari raya wat akma skluarga... maap juga klu akak ade salah silap yer ma.. mudah2an syawal kali ini akan lebih bermakna..

    BalasPadam
  3. mamaijat : Syukur ke hadrat-NYA kak...mmg ALLAH SWT MAHA MENDENGAR...sesungguhnya tiada yg lebih menggembirakan melihat AMALIN semakin baik..Insyaallah..nnti sya smpaikan pada AMALIN..:)

    BalasPadam
  4. kak hana : Mudah-mudahan kak..berkat doa semua orang untuk AMALIN...saya jugak..mohon ampun n maaf..Salam lebaran utk akak di sana....:)..Insyaallah..

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails