IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 5 September 2010

BILAL MUDA SKPI 2010

Salam dan sejahtera..hadui..penat ler hari ni..penat ker??saja buat penat kot...hehe..actually baru habis membakar biskut..biksut apa??nanti Cikma tunjuk ekk..simple jer..aku tak seterrer para blogger masak yang lain..budak baru belajar kan...:)

Banyak sebenarnya nak share dalam blog ni...sampai tak tau yang mana satu nak masuk blog dulu..well, setelah di tambah tolak...Cikma akan masuk satu-satu entri mengikut keutamaan..hehe..mengada-ngada kan..saja jer tu sebenarnya...apa je cerita akan aku masuk dalam ini belog...jangan cerita panas sudahlah ekk.....

Jumaat lepas..yakni hari terakhir persekolahan, S.K Pandan Indah telah menganjurkan pertandingan ANUGERAH BILAL MUDA 2010..seramai 20 orang murid yang terdiri daripada 10 orang murid tahun 1 dan selebihnya murid tahun 2 menyertai pertandingan Bilal Muda ni...Majlis yang di anjurkan oleh Persatuan Agama Islam serta PANITIA PENDIDIKAN AGAMA ISLAM ni bukan sahaja satu Majlis yang sangat baik, tetapi sebenarnya dapat menonjolkan bakat dan juga teladan kepada murid-murid sekolah rendah dengan mengalunkan AZAN atau BANG dengan baik...ucapan ribuan tahniah dah terima kasih kepada para ustazah dan ustaz yang melatih murid-murid ini mengalunkan AZAN dengan baik sekali...rasanya kalau ibu-ibu murid yang menyertai Anugerah Bilal Muda ni dengar..tentu sejuk je perut mereka semasa mengandung kan diorang....

Kat sini aku nak share antara gambar-gambat yang sempat di snap semasa majlis tersebut..di harap agar pada masa akan datang ANUGERAH BILAL MUDA ni akan di teruskan sebagai satu wadah dan saluran untuk mencungkil bakat dan seterusnya agar murid-murid dapat menghayati serta mengingati bacaan azan, adab semasa azan, cara-cara azan dengan betul serta doa selepas azan nanti...Tahniah dan Syabas  kepada para pemenang!!

20 orang murid yang memperdengarkan bacaan AZAN..

Peace n smile!!!

My class..NIK AIDIL n AHMAD AZFAR..(1 BESTARI)



Persembahan nasyid daripada murid tahun 5


TOP 3..BILAL MUDA


Tempat pertama - ADIK ALIFF (THN 2)

Tempat ketiga - ADIK FARID (THN 1 DEDIKASI)


CIKMA : Harap lepas ni ANUGERAH BILAL MUDA akan di buka kepada semua murid lelaki tahun 1 hingga tahun 6...barulah ADIL DAN SAKSAMA....:)...betui tak???..renung-renungkan..dan SELAMAT BERAMAL!!!

2 ulasan:

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails