Wednesday 25 August 2010

Rugi nyer....

Semalam...syok wei berbuka puasa dekat Bukit Jalil Golf and Country Resort..with my housemate n sorang lagi rakan sejawat serta kakitangan 3 Satria's Sdn. Bhd..actually aku and friends di ajak berbuka puasa oleh Pengarah Urusan syarikat ni sebab kami yang ajar budak-budak tuisyen kat company ni..lagipun sepanjang mengajar tuisyen kat tempat tu tak pernah sekali pun jumpa beliau ni...so, orang dah nak belanja kan...apa lagi rezeki janganlah di tolak...save budget!!!

Aku nak ucapkan terima kasih bebanyak lah pada beliau sebab sudi ajak kami ni..mula-mula tu segan jugak..tapi dah lama-lama tu oklah...bila dah tengok makanan yang sedap-sedap depan mata...dah tak kisah malu dan segan...belasah beb makan..tapi taklah sampai gelojoh dan jakun tengok makanan kan...tengok prize buffet tu..boleh tahan gak lah..per head dalam RM49++...aku makan selagi mau...lupakan sekejap rejim diet aku semalam..hehe....

Semalam jugak...hadui...rasa rugi sesangat ni..sampai sekarang terasa sangat ruginya..bukan sebab tak boleh nak makan banyak (full giler perut...ada jugak yang aku tak merasa)..tapi sebab aku terkantoi puasa aku...dah aku ponteng sehari..ponteng ker???aku pun tak tau camne nak explain...semalam lepas balik sekolah..macam biasa aku akan mandi dan bersihkan diri sebelum aku solat atau buat apa-apa yang patut...masuk bilik air..aku tepuk dahi..derrr...aku period lah pulak...tak sedar pun..tapi tengok just tanda dia je...so, aku decide uintuk bukak pose...terus jer redah peti ais...meneguk air ais u all's...satu botol habis...letih dan penat sangat semalam sebab aku kena jadi EMCEE untuk pertandingan bulan panita Muzik bagi tahun 1...

Tapi sambil-sambil meneguk air tu...aku terpikit jugak...betui ke aku ni period???memang kalau ikut tarikh..aku dah lewat 2 hari..tapi yang memusykilkan aku sebab aku takde tanda-tanda nak period sebelum ni..sebab aku kalau datang bulan aku akan rasa sakit kat bawah perut, breast membengkak dan sakit pinggang...kenkadang kaki aku pun kejang..tapi semua tu takde...pelik lah pulak...selain tu aku kalau period memang akan lewat seminggu dari tarikh yang sepatutnya...

So, aku pun pakai lah jugak modes...petang sebelum pergi berbuka semalam aku mandi..check...takdelah pulak..aku cakap..tak pe...tunggu pulak malam...kalau ada...betul lah aku period..kalau tak de...sah-sah aku dah terponteng sehari berpuasa...

Malam tadi lepas balik berbuka..check lagi sekali..comfirm takde..hadui...memang sah aku belum datang period..aku pun terus mandi wajib (sebab rasa was-was jugak kan) dan terus niat puasa...hari ni aku check jugak kalau-kalau ada..emm..memang sah aku belum datang period....adeh2...rugi nyer rasa dah terponteng puasa sehari...kalau tak..puasa aku still penuh kan..........:)


CIKMA : Hari ni puasa ok!!!harap-harap penuh sampai Maghrib nanti....:)...and sorry takde gambar time berbuka puasa semalam....segan ler nak bawak kamera...hehe...

4 comments:

  1. memang rugi.... 2 kali rugi tu...

    ReplyDelete
  2. kak min : hehe rugi sesangat kan..2 kali rugi???emmm..yg lagi satu rugi tu apa dia???

    ReplyDelete
  3. salam akma,
    apa khabar?
    agaknya mmg dah nak dekat tu. hihi. kdg2 ia keluar camtu.

    ReplyDelete
  4. indahhouse : wslm kak...sihat...alhamdulillah..selamat berpuasa..hehe..yelah kot..mybe nk dtg..tunggu aje ni bila nak kuar..:)

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...