IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Jumaat, 13 Ogos 2010

Dugaan Ramadan...

Tahun ni rasa macam panas betui time berpuasa...badan memang rasa letih-letih...lepas balik sekolah..comfirm aku tidur dulu...pastu baru lah jenguk ke dapur...yang lain aku tak taulah..rasa tak apa yang aku rasa...walaupun kenkadang mendung..tapi tak rasa langsung sejuk nya suhu sekeliling...kengkadang rasa nak berendam lama dalam bilik air tu..tapi...makruh lah pulak kan.....

Bila puasa lah jugak pelbagai dugaan kita tempuh..dari segi emosi, fizikal, nafsu dan sebagainya...kalau dari segi emosi..rasa asyik nak marah jer...pastu mula rasa malas nak buat kerja..padahal masa bulan Ramadan ni lah kita mudah melakukan kerja yang lebih prodaktif...dari segi fizikal..mata ni asyik nak tertutup, nak tidur memanjang...rasa lemah sendi tulang bagai...dan nafsu pulak..bila time pegi bazaar Ramadan tu..semua makanan dia nak sapu semua...pastu masa berbuka..hentam sampai tak ingat dunia...last-last..terjelepuk bawah meja..perut dah naik kembung sebab banyak minum air..tambah lagi makan pelbagai jenis menu...dah rasa malas pegi tarawih.........

Dugaan puasa jugak apabila rasa kerja yang di berikan di buat tanpa kerelaan diri sendiri..emmm....memang rasa teruk sangat...rasa-rasanyalah..bila bulan puasa ni kita nak jugak beristirehat di hujung minggu bersama keluarga atau pun anak-anak..tapi masa tulah nak suruh buat tu..buat ni..macam kita ni robot nak buat semua kerja dalam satu masa...Cikma...memang sedikit hangin bila jadi macam ni...berilah semua orang nak berehat sekali sekala..lebih-lebih lagi bulan Ramadan yang penuh keberkatan ni...saja nak bagi pahala orang menipis kot....

Harap-harap lepas ni....kepada majikan..fahamilah perasaan orang-orang bawahan...boleh bekerja...tapi kenalah ikut kesesuaian dan keadaan sekeliling...pahamkan jugak yang pekerja mereka tu ada keluarga dan orang tua kat kampung....nak naikkan prestasi...janganlah semua beban bagi kat pekerja...renung-renungkan..dan selamat beramal!!!!!


CIKMA : Nak balik kampung minggu ni....sambut bulan pose ngan MAK dan ABAH...TAPI......ntahlah...sekolah2...macam2....layan jelah labu...........:(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails