IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 1 Ogos 2010

Cucur Salad Hotdog

Entri cucur campak...sama time dengan masak bubur nasi campak aritu..well, aku memang tengah teringin jugak nak makan cucur jagung..carilah jagung yang dah siap peket..tapi takde...maleh pulak nak ke Tesco atau Carrefour semata-mata nak beli sepeket jagung...alih-alih tukar resepi....masak cucur salad dengan hotdog...

Nampak menarik bila tengok ada salad dalam cucur...aku sebenarnya suka kalau cucur tepung di ada sayur..tak kiralah letak taugeh ker atau daun kucai semata....kalau tepung dan ikan bilis jer...rasa tak berapa ummph lah...kalau ada sayur ni kira balancelah jugak cucur tu...dari segi sayuran, protien dan khabohidrat nya..


Bahan-bahan :

Tepung gandum
1 biji bawang besar
Sedikit serbuk penaik
Air
Daun Salad
Hotdog
Daun bawang  dan daun ketumbar
Garam dan sedikit kunyit

Cara-cara :
Buat seperti bancuhan cucur biasa...Cikma guna campuran air panas dan air biasa...nak lebih gebu dan lembut...Selamat mencuba.....

CUCUR SALAD HOTDOG

CIKMA : Baru siap bakar kek oreo 2 biji...ada orang tempah...rezeki2......:)

8 ulasan:

  1. salam dear...ni pagi menu kita hampir serupa..akak wat cucur udang..tapi sebab bangun terawal sekali, dah abis dimakan tanpa amik gambo pong!!! kelaparan beb pepagi yg ujan nih!!!

    BalasPadam
  2. dah ada oven ker kat kl ni....

    BalasPadam
  3. kak yatt : wsalam...hehe...time ujan mmg best makan cucur...tmbah plak de kopi panas2...malatop!!!!

    BalasPadam
  4. kak min : buat kt Diamond Bay je kak....

    BalasPadam
  5. nampak cam sedap...cikma mmg byk resipi ye...mesti rajin masak nih...hehe

    BalasPadam
  6. silvertech : x bnyak mana pun nad...biasa2 jer masak ni..tgh rajin oklah ke dapur tu..kalo x...hehe..paham2 sendri lah ekk...

    BalasPadam
  7. Salam akma,

    sihat ke? lama knur tak singgah sini...
    cucur hotdog..unik ni...akak tak pernah
    try...boleh cubakan.

    BalasPadam
  8. Nuridah : wsalam...sihat kak...boleh...sila2kan..:)........

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails