IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Rabu, 11 Ogos 2010

Menu hari ini...sup sayur n tauhu telur dan rendang ayam ala Cikma!!!

Menu berbuka puasa yang pertama ni..emmm...masak ok...tahun ni rasa macam nak mengurangkan diri ni pergi ke bazaar Ramadan....save budget!!!maybe pegilah jugak..tapi tak selalu...rasa nya kalau bulan puasa ni kalau tak pergi menjengah bazaar Ramadan tu macam rasa tak seronok pulak!!!!kan???

Cikma masak hari ni...emm...Sup Sayur dengan Tauhu Telur dan Rendang Ayam Cikma....emmm...teringin makan banyak...tapi...rasa macam minum je yang terlebih-lebih banyaknya...panas hari ni....makan tadi pun tak banyak...kan ke aku ni tengah nak mengurangkan berat badan....jadi makan kena control2 ekk....so, layan2 kan gambo yang sempat di snap ni ekk.......




Ini menu berbuka pose hari ni...esok...emmm..tak tau lagi...ada apa kat dalam peti ais tu aku belasah je masak..janji makan!!!betui tak???

CIKMA : Tadi housemate buat milk mango delight...teringin nak buat dessert..tapi dah penat masak...nanti resepi nyer Cikma letak dalam entri lain ekkk......

9 ulasan:

  1. sup sayur n tauhu telur ni kalo wat makan sahur mmg sedapppp.... makan lak ngan ikan bilis berlado... wallah! :)))

    BalasPadam
  2. hari ni telah berjaya menyelamatkan cik abang sayua dari memborong di bazar ramadhan....

    BalasPadam
  3. Salam dear..

    sup2 ni yg bagus...
    ishh..rendang tu leh tahan eh...dah boleh ... kihkihkih

    BalasPadam
  4. cik ma bagus tau makan sup..tadi baru aku tgk kat tv3..dia kata sup ni bleh gati air yg terhidrasi dari badan

    BalasPadam
  5. kak mas : mmg sodap..lagi2 tgh makn ngan nasi panas..sambal bilis??syok tu...panas telinga makan nnti...:)

    BalasPadam
  6. kak min ; wsalam sis.....rendang tu resipi sendri kak yatt..hehe..suka bila kita buat menjadi...dah boleh ape???kawen ekk...boleh sgt dah..tapi x do calon...nak buat camne???hehe

    BalasPadam
  7. kak min : slah bagi komen...der...hehe..bagus2...perbelanjaan berhemah...

    BalasPadam
  8. alfa : ye ke...sup ni jelah yg takde benda2 lemak ni...mmg bagus...tgh nak control dari makan benda2 yg berlemak ni...boleh ker???

    BalasPadam
  9. kak yatt : wsalam sis.....rendang tu resipi sendri kak yatt..hehe..suka bila kita buat menjadi...dah boleh ape???kawen ekk...boleh sgt dah..tapi x do calon...nak buat camne???hehe

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails