IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 19 Ogos 2010

Nostalgia Kad Hari Raya...PART 2

Sambung-sambung cerita kad Hari Raya.........
Sekarang ni Kad Raya dah macam mati segan hidup tak mahu...tak ramai pun yang nak menghantar kad-kad Raya..adapun segelintir jer...termasuk lah aku ni..dah dekat 2 tahun tak beli kad Raya...last sekali masa tahun 2008..bagi kat MAK dan ABAH..kengkawan pun bagi jer sms dan mms...forward jer mana-mana sms yang menarik.....

Sekarang ni pun dah ada muka buku, ruang saya, bunyi anak burung, dan sebagainya..senang jer hantar melalui laman sensawang ni...tanda je nama kat semua orang..pastu klik hantar..tak payah susah-susah menghantar kad dan sms bagai...tak payah buang duit pun..(bayar internet jah!!)...mudah dan ringkas..aku pun sekarang jarang dapat sms dan mms tak kira lah sambut Ramadan atau hari-hari istimewa yang lain.....


Dalam-dalam banyak kad Raya jugak...aku suka design ala-ala kartun dan lawak..syok membaca pesanan dari ilustrasi gambar kartun tu...aku jugak suka design yang ada kubah masjid dalam pelbagai variasi...tenang jer tengok....kad Hari Raya jugak di datangkan dalam bentuk sama ada segiempat, bulat, bentuk hati, segitiga dan ada jugak bentuk wang ringgit....kreatif sesangat...lepas tu pulak kad Hari Raya ni pun boleh di hantar pada orang-orang tertentu macam kad untuk AYAHANDA DAN BONDA, CIKGU, SAHABAT, dan tak lupa jugak KEKASIH, TUNANGAN, dan SUAMI ISTERI...NENDA pun ada.....


Itu antara nostalgia Kad Hari Raya..dulu ada sesetengah daripada kita gantung kad Raya atau tampal dekat dinding..sekarang cuba kita tengok masa raya nanti...ada tak lagi yang buat camtu dekat rumah diorang....


CIKMA : Teringin benar dapat kad Hari Raya yang ada bunyi-bunyi..siap ada lampu lip lap bagai...pastu kat depan tu tulis...KEPADA KEKASIH KU....haha...derrr...merepek lagi.....:)

5 ulasan:

  1. mas zaman bercinta dulu.. selalu dapat kad raya bunyi2. walaupun dah ada handset...

    BalasPadam
  2. kak min : ok arr pernah dpt...org ni satu hareem pun x pernah dpt...sedey2..hehe

    BalasPadam
  3. selamat hari raya aidilfitri

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails