IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 12 Ogos 2010

Milk Mango Delight

Semalam...Cikma tak sempat nak masuk satu dessert yang telah di buat oleh housemate...actually memang aku nak buat benda tu..tapi di sebabkan rasa sangat letih setelah memasak 2 jenis lauk..so, mintak tolong lah kat housemate buat sikit pencuci mulut..

Aku plan memang nak buat minuman yang ada unsur-unsur susu...tapi nak tambah fruits lah dalam minuman tu...dah siap beli susu segar...mangga pulak MAK bagi masa datang ke Klang last week...so, terpikir lah di dalam kepala otak ni nak buat ala-ala minuman yogart..so, terhasillah Milk Mango Delight...khas untuk tatapan para blogger....


Bahan-bahan :
3 biji mangga
1 1/2 cawan susu segar
1 cawan jus mangga (dalam kotak )
kuib ais

Cara-cara : Blend semua bahan dalam pengisar...hias dengan sehiris mangga dan ais kuib (kalau nak lebih sejuk)...Selamat mencuba..

Sedap nyer mangga ni...slurpp!!!

Milk Mango Delight...

CIKMA : Puasa hari ni mencabar keimanan....rasa macam semakin menipis jer pahala puasa aku ni....ngeeee

4 ulasan:

  1. ...Cik Ma ..buat kak ijat terkenang jus mango kat mekah.....aduhai,rindunya tanah haram....(juga jus mango tu!!).......

    BalasPadam
  2. selamat menyambut ramadhan almubarak akma sedappppnya mango tu

    BalasPadam
  3. mamaijat : hehe...sedap kan jus mango Mekah tu..rasa betui mangga n manisnya....

    BalasPadam
  4. Chik Mimi : salam..selamat menyambut bulan ramadan jugak...thanks...cubalah try...hehe

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails