IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Isnin, 12 Julai 2010

THE MATADOR..YOU'LL THE BEST!!

Akhirnya...Piala Dunia edisi ke-19 telah pun melabuhkan tirai nya awal pagi tadi...semua dah tau siapa yang berjaya memenangi piala bola sepak paling berprestij di dunia...Congrats to Spain...THE MATADOR yang telah berjaya memenangi perlawanan akhir pagi tadi...


Aku sempat bangun ok!!semata-mata nak tengok final World Cup ni..walaupun hanya separuh masa kedua baru tengok..tapi rasanya berbaloi sebab jaringan hanya dapat pada masa tambahan...sempat lagi tu kerodek peti ais tengok-tengok ada benda yang boleh di kunyah..dan rasa-rasanya aku ada jugak terlelap barang 2,3 minit sebelum Spain jaringkan gol....nasib dapat tengok kan....

Hari ni rasanya seluruh warga Spain meraikan kejayaan besar pasukan bola sepak mereka..walaupun hanya sebiji gol jer..tapi sudah mencukupi untuk Spain sebaris dengan negara Brazil, Itali, Argentina, Jerman, Paraguay, Uruguay, England dan France memenangi Piala Dunia ni...tahniah kepada semua team Spain espicially Andres Ineista yang menjaringkan gol tunggal perlawanan...minit ke-116 ok!!!payah jugak nak jaringkan gol. kedua-dua pasukan baik Netherland dan Spain memang permainan mereka seimbang dari segi taktikal dan strategi...apa-apa pun persembahan mereka adalah yang terbaik dan hanya pasukan yang mempunyai peluang sahaja yang akan menggondol kejuaraan...

 Andres Iniesta meraikan gol tunggal perlawanan pada minit ke-116

Dan yang pasti si Paul the Octopus tu...akan menjadi binatang paling glamer di dunia..ramalan Spain menang ke atas Netherland pada final World Cup menjadi kenyataan..100% ok ramalan si sotong kurita ni berjaya..hehe...itulah kelebihan dan keistimewaan haiwan ciptaan ALLAH SWT..sebelum ni pun perlawanan tempat ke-3 pun si sotong tu pilih Jerman menang..dan akhirnya memang pasukan Jerman menang mengatasi pasukan Uruguay dengan 3-2.......

Berakhirlah jugak entri aku tentang Piala Dunia 2010 ni..wah!!!yang pasti..tunggu 4 tahun lagi di RIO DE JANERIO pulak..edisi ke-20 akan berlangsung di ibu negara Brazil....to SPAIN..VIVA ESPANA!!!and to Netherland..CONGRATS become the 2 finale at WORLD CUP 2010...and last..to SOUTH AFRICA..FAREWELL....and THUMBS UP!!!

CIKMA: Kesian my bro...favourite team dia kalah...hehe...mesti bengang tu!!!

2 ulasan:

  1. aku tak sokong mana2...aku suka tgk ramalan paul betul atau tak..tak tau nak caya mcm mana..tapi haiwan ni kadang2 dia tahu apa yg bakal berlaku...

    BalasPadam
  2. alfa : tu semua kuasa ALLAH SWT..cuma pikiran orang Barat ni suka benda2 pelik dan ajaib...kita mmg dah tau tu semua kekuasaan dari-NYA....dah tertulis semuanya..

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails