IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 18 Julai 2010

First experience..

Ahad yang mendamaikan...settle kemas rumah, basuh kain cuma belum gosok baju..nanti-nantilah..nak rehat dulu..layan-layan muka buku dan blog..

Semalam satu hari di Damansara..lepak-lepak rumah kawan..ingat nak balik hari jer..tup-tup kawan ajak tidur jer rumah dia..tak bawak pakaian pun..hehe..pinjam jer kain batik member..bukan pegi mana pun kan..pagi tadi terus balik rumah..housemate takde..so, aku pun buat latihan rejim mengemas rumah yang dah berhabuk 16 inci..boleh tanam bayam tu!!!

Just nak share..pengalaman pertama tidur di sekolah..1st???dah tahu ke-3 aku kat SKPI..tapi hari Jumaat lepas baru berkesempatan tidur di sekolah..tahun-tahun sebelum ni aku mengelat!!!hehe..bukan apa..takde perasaan nak tidur kat situ..tengah malam aku balik rumah..tapi hari tu takde pulak niat nak lari tengah malam..mungkin nak rasa sendiri tidur kat sekolah...tanggungjawab dan arahan dari pihak pentadbir..yelah bila lagi kan nak rasa tidur dengan budak-budak tu..esok-esok kalau aku kahwin tak kuasa dah aku nak tidur kat sekolah!!!



Tahun 6 ada program bestari untuk UPSR  (sebenar tak ingat apa nama program tu) mula-mula bising jugak aku kenapa nama aku naik..tapi last-last..ok jer...ala mintak tidur je kan..temankan budak-budak tu..jagakan diorang..tu je pun kejenya..tak susah mana...cuma susahnya bila budak-budak ni tak nak tidur..duk bising-bising lagi walaupun dah pukul 2,3 pagi..aku pulak dah malas nak berleter dan marahkan diorang..dah mengantuk..bising ke apa ker..belakang kira..janji aku tidur..gitu!!!haha...

Tapi, biasalah kalau kita ni tak biasa tidur kat tempat asing..selalunya tidur memang tak lena..entah berapa kali aku terjaga..kejap pusing kiri..kejap pusing kanan..dan bila aku bangun..sungguh!!pening kepala..kurang tidur betui...balik ke rumah terus sambung tidur...lena wei!!!!

Cuma aku terkenangkan pengalaman tidur di sekolah waktu aku di zaman persekolahan..tak silap aku ada dalam 2 kali kot..satu masa di sekolah rendah dan satu masa sekolah menengah..tak silap masa tahun 6..ada program untuk UPSR..3 hari 2 malam di sekolah...rasa seronok sebabnya dapat tidur dengan kengkawan..memang tak boleh lena kalau tidur untuk malam pertama..tapi malam seterusnya lena sungguh!!!nasib cikgu-cikgu yang jaga kami tolong kejutkan..tapi rasanya masa kami dulu tak banyak bersungut..tak selesalah, banyak nyamuk lah..tempat sempit lah..panaslah..suka jer kami tidur..sebab masa tu tak pikir benda-benda tu..pikir seronok jer...tapi bila aku dah jadi cikgu ni dan kena temankan diorang ni tidur..emm..macam-macam perangai..macam-macam peel..kengkadang sakit hati jugak tengok..berani pulak menipu cikgu..konon nak ke tandas..alih-alih boleh pulak main pepagi buta dengan kengkawan...sakit hati betul tengok perangai budak-budak sekarang..hormat guru..jauh sekali..dia pikir kita meleter tu macam kita ni nenek depa jer...boleh buat main-main..

Dulu cikgu suruh tidur..semua senyap..takde bunyi pun..terus pejam mata..banyak betul perbezaan budak-budak dulu dan sekarang ni..entahlah...karang kalau kita marah terasa hati pulak...sentap di mana-mana..tapi kalau tak marahkan..buat benda yang bukan-bukan...aku tak serik kalau nak temankan diorang tidur lagi..cuma aku ni takut kalau aku dah tak boleh control sabar aku dengan budak-budak ni..naya jer anak orang...sebab bila aku naik angin mulut memang tak boleh control...ngeeeee....

Apa-apa pun inilah dikatakan experience..kalau tak mengalaminya..tak delah dapat pengalaman..cuma bila terkenang balik zaman lampau..seronok dan membahagiakan...andai dapat lah di putarkan masa ni..memang aku nak balik ke zaman aku sekolah dulu-dulu.....

CIKMA : Masa program Qiamullail SPM 98 kat sekolah menengah tidur di asrama perempuan..member-member lelaki siap jerit nama aku dari asrama lelaki tengah-tengah malam..entah pasal apa aku pun tak tau..gila meroyan gamaknya!!!..kengkadang teringat balik memang macam sengal, kelakar pun ader..hehe...kenangan2....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails