IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 19 Oktober 2010

TING TONG!!!

Hari yang memang buat aku rasa macam nak pecah kepala...minggu yang buat segala anggota badan aku jadi kacau bilau...memang dugaan betul bila kita ni nak start berdiet...dugaan bila kita paksa badan ikut kata hati...serius...aku letih yang amat sangat..tapi dalam letih tu jugak rasa suka banget sebab perut dah boleh terima dalam keadaan yang kosong untuk tempoh yang agak lama....

Memang...aku tengah seksa perut aku...dan kerana menyeksakan perut aku sendiri..pagi tadi aku muntah dekat sekolah...abis susu yang aku minum untuk sarapan keluar semua...menitik rasa air mata tahan muntah yang keluar tu...tarik nafas dalam-dalam aku....rehat kan sekejap perut..pastu aku pergi kantin untuk jamah apa yang patut..tapi macam biasa aku tak boleh nak terima makanan lagi..selera hilang terus...hanya makan jambu jer tadi...dan petang tadi makan roti 2 keping....itu aje yang aku makan untuk hari ni...teruk kan diet ekstrim aku...janganlah korang ikut ye kalau tak mampu...Cikma ni memang paksa diri untuk buat camtu...dan aku kena teruskan....harap-harap aku boleh tahan...jangan sampai aku pengsan sudah!!!!!

Dan kerana aku kurangkan makan...aku pun tengah mengalami gangguan tidur yang agak teruk jugak...dalam 3,4 hari ni Cikma tak boleh lelap...dalam pukul 3 - 4 pagi baru boleh lena...dan bila tak boleh tidur aku mula lah menghadap lappy ni...macam-macam le buat...main games ler...serve internet le..tengok youtube ler...sampai tak sedar dah pukul 3 - 4 pagi...dan kesannya...aku ting tong!!!!rasa macam aku tengok orang pun dah tak stable....rasa kepala bergoyang-goyang...hari ni pun aku tak berapa nak bercakap dan ceria meria macam selalu...just rileks kan diri jer...


Sampai bila aku jadi macam ni...aku pun tak pasti...yang penting...niat aku nak mengecilkan badan ini akan berjalan dengan lancar...semoga apa yang aku hajatkan akan kesampaian........Aminnn........:)

CIKMA : Still TING TONG!!!!adeh....:(

4 ulasan:

  1. ...go to the gym... lah...for exercise...or jogging.....hebat lagi..kick boxing!
    mama ijat buleh jadi peneman...ker min nak join same....Azza x leh,beg tangan dia ada...hu hu hu hu..kita join SER..gerenti dapat cutting mcm dia...sebulan dua!JOM!!!!

    BalasPadam
  2. tak bahaya ker cara ni?? apa kata ko amik sarapan ngan lunch.. tapi jgn amik dinner...kuantiti sikit tapi kerap lagi bagus...

    BalasPadam
  3. mamaijat : gym...malu cheq..hehe..sya buat sit up dan senamrobik jer kat umah...kalo kak ijat nak teman saya g gym..ok gak tu..bleh ajak kak min skali..nak ker????

    BalasPadam
  4. kak min : bahaya tak bahaya lah jugak kak...selagi sya mampu..sya buat..tak nak dah buat separuh jalan..smpai bila sya nak jadi macam ni...nak jugak pakai baju yang lawa2 mcm akak n org lain...ngeee....:)

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails