IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 24 Oktober 2010

Sharing this!!! (Pemakain tudung zaman kini yang.....)

Salam dan sejahtera...hari minggu yang damai...lega...dapat kemas rumah yang dah berzaman tak di sapu...berzaman???hehe...biasalah..busy memanjang..kengkadang hujung minggu takde kat rumah..balik kampung lah, pergi umah ALONG lah..jadinya memang tak berkesempatan nak mengemas..tengah takde buat apa-apa ni..aku dengan segala tenaga yang ada membersihkan rumah...dapat jugak keluar peluh kan...:)

Entri kali ni Cikma nak kongsi satu informasi kepada semua blogger espicially kaum wanita yang beragama Islam..dah lama aku nak share kat sini..tapi delay jer...hari baru dapat nak letak dalam blog...Cikma mintak izin pada yang empunya blog IBNU KHALID untuk sama-sama kongsi maklumat ni....harap dia izinkan...:)..

Mungkin ramai dah tahu..atau ada yang tak tahu...harap lepas ni kepada sesiapa yang baca..cuba fikir sejenak..Cikma pun bila dah tahu terus tak nak buat dah...apa yang aku buat...para blogger baca lah ekkk...






Sharing daripada blogger Ibnu Khalid

Isu yang saya hendak fokuskan bukannya kepada wanita yang tidak menutup auratnya(tidak memakai tudung) kerana isu tersebut kita sudah pun tahu apakah hukuman di akhirat kelak kepada manusia yang tidak menutup aurat apatah lagi sengaja mendedahkan aurat TETAPI isu yang saya hendak kai
tkan disini ialah ISU PEMAKAIAN Tudung Rahib Kristian=Tudung Di Akhir Zaman=Tudung Wanita Moden.

Sejarah pemakaian tudung ini sebenarnya bermula berkurun lamanya. Pada zaman Judeo-Kristian membuktikan pemakaian tudung yang biasanya dipakai oleh rahib wanita mereka.Cuba anda perhatikan pemakaian rahib wanita? Mereka memakai tudung tetapi tidak menutup dada, tetapi tudungnya labuh ke belakang. Oleh itu apabila kedatangan Islam,setiap wanita diperintahkan Allah S.W.T untuk melabuhkan tudung kepala mereka menutupi bahagian dada. Melalui cara ini ia dapat dibezakan antara rahib wanita dan juga Wanita Islam yang terlalu istimewa pemakaian tudung. Menurut hadis yang diriwayatkan Bukhari, Aisyah radiallahuanha menceritakan kisah ketika Surah An Nur ayat 31 diturunkan di Madinah wanita mukmin Ansar dan Muhajirin terus melaksanakan perintah ini serta-merta tanpa banyak soal dengan mencari apa sahaja kain di sekeliling mereka lalu bertudung dengannya sebagai membenarkan dan membuktikan iman kepada apa yang Allah perintahkan. Tanpa mempertikai apa-apa.

Hadis nabi :"barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka" – riwayat Abu Daud.

RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KEPADA MEREKA...

Agenda Kafir Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam..

Adakah ini suatu kebetulan?Ini sememangnya agenda Kristian yang amat KURANG AJAR untuk menjahanamkan umat Islam..

Mungkin ramai di antara kita yang tidak mengetahuinya...sebar-sebarkanlah..selamatkan wanita Islam..Allah..Allah..Allah,Lindungilah kami..

Wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang/di pin di belakang sehingga menampakkan bentuk leher di hadapan..gayanya tak ubah seperti birawati Kristian Laknatullah... Jauhilah dari memakai sebegini...agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai manusia sekalian...

“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meghentak kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (An-Nur:31).


Menampakkan bentuk leher dan sanggul yang tinggi seperti bonggol unta.Tudung dipakai semata-mata kerana mengikut peredaran zaman atau fesyen.Bukan kerana ingin menutup aurat....

CIKMA : Harap lepas ni kita berhati-hati....Cikma mengaku kengkadang susah nak cari tudung jenis ni yang panjang dan labuh....kalau ada di pasaran banyak saiz kecil...buat masa ni sebahagian koleksi tudung ni dalam simpanan aku adalah saiz yang besar..yang mana Cikma pakai semua nya labuh menutupi dada....kepada yang memakai tudung ni..di nasihatkan...ubahakan cara pemakaian mengikut syariat Islam.....

2 ulasan:

  1. dulu tak perasan.... lepas ditegur oleh kakak..baru terfikir. lepas tu ada baca kat fb. sejak tu saya tak pin dah tudung kat belakang.

    BalasPadam
  2. kak min : tulah pasal...yg pakai tudung cam bonggol unta tu dah lama tau..tapi yg kita pin kat belakang ni baru ma tau..nauzubillah...dah tau memang dah tak letak pin kat tengkuk tu...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails