Saturday 9 October 2010

29

Tanggal 9 Oktober 1981...kira-kira 29 tahun yang lalu...lahirlah seorang puteri bagi pasangan Mohd Yahya Haji Hussin dan Sabariah Rajo...anak yang kedua setelah seorang putera di lahirkan setahun sebelumnya...Jumaat...penghulu segala hari....tepat pukul 10.12 pagi waktu tempatan......dengan berat 3.34 kg..sempurna segala sifat (Alhamdulillah.....)...bayi perempuan ini di namakan NOOR AKMA BT. MOHD YAHYA...:)

Well.........hari lahir aku hari ni u'alls!!!...dah 29 tahun...cepat masa berlalu...dah 29 tahun jugaklah aku hidup di muka bumi ciptaan ALLAH SWT..berkelana dan menjadi khalifah di alam sementara ini...29 tahun jugaklah aku menjadi anak kepada ABAH dan MAK..menjadi adik kepada ALONG dan kakak kepada 2 orang adik-adik yang sporting dan nakal......

Yang pasti..aku bersyukur ke hadrat ALLAH SWT kerana meminjam kan tempoh setahun lagi untuk aku hidup di muka bumi ni...dan aku bersyukur kerana di lahirkan sebagai umat NABI MUHAMMAD SAW..menganut agama ISLAM dan menjadi sebahagian warganergara Malaysia......

Tempoh 29 tahun adalah satu moment yang sangat aku hargai...kenangan suka dan duka sepanjang menjadi NOOR AKMA adalah satu perkara yang aku ingat sehingga aku di jemput ALLAH SWT satu hari nanti...terima kasih ABAH dan MAK kerana melahirkan, membesarkan serta mendidik aku menjadi 'AKU' pada hari ini...segala pengorbanan dan jasa mereka..hanya ALLAH SWT yang mampu membalasnya.........

Terima kasih kepada adik-beradik ku yang menerima diriku seadanya..tanpa kalian seperti tiadalah erti hidup ini..kepada saudara mara, guru-guru, kawan-kawan dan jiran-jiran yang mengenali diri ini..terima kasih kerana membenarkan aku mengenali kalian semua............:)

29 tahun jugak..pelbagai impian dan angan-angan yang nak aku kecapi..ada yang menjadi kenyataan dan ada yang masih belum dapat di permudahkan oleh PENCIPTA ku....moga doa dan harapan ku akan di makbulkan oleh ALLAH SWT satu hari nanti......:).......


CIKMA : Thanks kepada yang wish birthday pada Cikma ekk!!!!luv u'alls...........semoga doa-doa kalian untuk ku di permudahkan oleh ALLAH SWT.......AMINN...............:)

4 comments:

  1. wah sis...dah 29 ka?? msih muda belia tu...hehe..akak doakan panjnag umur, murah reseki, berbahgia selalu & dipermudahkan segala urusan...aminnn...
    amalin apa khabar dear? bertambah sihat, insyaallah..

    ReplyDelete
  2. kak yatt : hehe..yup..still young kan..hehe..perasan je sya ni..thanks sis.....amalin sihat..alhamdulillah..dah boleh balik umah..nanti sya masukkan gambar amalin yang the latest ekk.....:)

    ReplyDelete
  3. happy belated birthday....dah tua ko ek? wakakaka

    ReplyDelete
  4. alfa : thanks my fren...huhu.muda belia lagi lah aku...ngeeeee....

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...