IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Sabtu, 23 Oktober 2010

Langgar pantang???

Salam dan sejahtera..baru rasa nak rest...sejak semalam hingga tengah hari tadi duduk memanjang di sekolah untuk memasak bagi program Perkhemahan Perdana Unit Uniform SKPI 2010..aku di tugaskan untuk bahagian memasak...enjoyz u'lls masak walaupun penat..tapi bila hati ikhlas terima buat kerja..rasa letih tu hilang..lagi-lagi dapat pulak memasak dengan geng yang ala-ala suku otak nya sama macam aku..haha...sorry ekk..kami ni kalau dah jumpa memang gila-gila sikit...bak kata cikgu-cikgu kat sekolah aku tu...kalo le anak dara ni masuk dapur dan jumpa pulak geng-geng mau pecah dapur tu di buatnya..thanks pada KAK JUN @MAK UDE dan KAK BESAH yang jadi ketua chef..memang tip top masakan diaorang ni..almaklumlah...orang-orang lama ni air tangan memang best!!!..aku...tukang bantu je apa yang patut..tukang rasa pun ada lah jugak...:)

Cikma rasa..hari ni pun antara hari yang banyak makan dalam tempoh 2 minggu ni..sorry lah sesangat kepada diri sendiri..aku dah langgar pantang sebenarnya...kalau ikut hati memang tak nak jamah walau sebiji nasi pun..tapi di sebabkan mereka-mereka tadi telah menapaukan untuk Cikma makan tengahari (aku balik awal sikit tadi sebab nak mandi dan buat sikit preparation untuk jadi emcee Majlis Penutup Perkhemahan Perdana petang tadi)...jadinya terpaksa lah makan..terpaksa ekk..rasa kesian pulak tengok diaorang susah payah tapukan untuk aku...aku jenis tak kisah...tak dapat makan pun tak pe..tengah berdiet lah katakan...maleh pun nak makan..pagi tadi dah jamah bihun goreng..jadi rasa dah makan sekali sehari tu dah cukup...bila dorang dah bagi..kenalah ambilkan...lagi-lagi dorang tapaukan pulak kaki ayam dan hati yang aku perapkan dengan sos cili, kunyit, garam, sos tiram dan kicap manis tadi..tak sempat nak goreng aku suruh mereka gorengkan..yang best...depa suka sangatlah makan resipi yang aku rasa aku campak-campak jer tadi...air tangan Cikma menjadi lah pulak...hehe..belasahlah ekk..dari di buang kaki ayam tu kan baik kita buat goreng berperisa...:)

So, hari ni aku langgar pantang...makan nasi beriani, ayam masak merah dan sayur jelatah...tapi aku makan sikit jelah...yang separuh lagi tu simpan dalam peti ais..kenyang ya amat.....mau lah sampai malam karang aku tak makan...dah makan petang ni...harap tak naik lah berat badan aku ni...:)...



CIKMA : Masih berusaha dan tetap berusaha untuk turunkan berat badan...semoga mission sukses!!!!...:)

2 ulasan:

  1. nak turunkan berat badan? cuba petua ni... setiap hari makan 1 biji jambu batu(yang tak ada biji) sebelum sarapan pg dan mkn malam. Maknanya pagi 1/2 bijik malam 1/2 bijik.
    Dulu sebelum kawin hubby akk berisi tau, pastu tiap2 hari dia makan 1 biji jambu batu n kuat bersenam selain dari diet. Dalam masa 2 minggu berat badan dia turun menjadi berat yg ideal. Tapi bila dah kawin... emmm... haram tak jadi pun hihihi.....

    BalasPadam
  2. kak mas : ye ke..ada gak dgr citer amik buah jambu ni..bleh try ni..kurang giler mkn skang..tu yg msk pun kurang..kalo msk kang msti nak mkn..hehe...org laki snang nk turun berat bdn kak..kite2 ni org pmpuan ssh sikit...:)

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails