Wednesday 20 October 2010

Memulakan misi......

Salam dan sejahtera...Alhamdulillah...aku dah tak berapa ting tong hari ni...syok wei!!!dapat aku buat kerja dengan tenang...di saat aku membuat entri ni...aku hanya jamah 2 keping roti dan minum susu pagi tadi..dan aku mampu bertahan untuk tidak menjamah apa-apa lagi..perut dah berbunyi heavy metal...tapi aku tak rasa nak makan...maybe petang sikit kot baru nak mencari makanan..makan apa???aku tak tahu lagi..bercadang nak masak sesuatu..tapi tengoklah keadaan...rasa dah lama dapur tu tak berasap...aku pun dah lama kan tak masukkan entri makan-makan ni..sorry arr...tengah berdiet...memang lah kurang aku ke dapur...walaupun pada natijahnya..rindu betul aku nak masak!!!!...:)

Minggu ni...aku lebih fokuskan kerja aku sebagai ketua gerai PIBG untuk Hari Mesra Niaga minggu depan...buat soalan akhir tahun PSV dah settle..kertas lukisan pun dah bercop dan di kira, buku adab belajar murid bagi kelas aku dan kelas lain dah settle, so boleh aku fokus lebih pada tugas-tugas ni...sebelum ni aku dah beli beberapa barang untuk gerai aku tu..tadi dah print beberapa keping borang untuk di gunakan masa jualan Mesra Niaga nanti...cuma sekarang aku kena tunggu kad manila dan beberapa alatan tulis untuk nak buat poster gerai aku tu...tugas buat poster..aku akan serahkan pada beberapa rakan sejawat yang berada di bawah gerai jualan PIBG...pastu aku kena pulak nak mencari cup cake...kalau ikut hati nak buat jer..tapi tools dan bahan takde...oven my housemate ada bawak...entahlah..tengok keadaan...kalau malas..aku beli jer kat kedai kek....

Ada jugak beberapa barang yang masih belum aku beli...nak kata beli tu..rasanya boleh ambil yang tak di guna lagi macam kotak, getah, plastik kosong dan sebagainya...aku belum jugak bahagikan kerja pada mereka yang di bawah aku ni..maybe esok lusa aku bagitau apa yang harus diorang buat...barang yang aku pesan pada supplier akan sampai hari Jumaat ni..tapi hanya 1 item jer aku mintak awal...untuk jual awal pada budak-budak...2 item yang lain aku baru jual pada hari Mesra Niaga nanti...untung rugi..aku tak berapa nak fikir sangat...masalah yang aku hadapi sebelum ni pun dah aku anggap settle...thanks pada KAK ZAIMA, KAK ROS dan ZAKI yang bagi aku penerangan dan ketenangan dalam diri...sorry arr..aku bab-bab niaga dan duit ni memang failed!!!...tapi bila dah dengar apa yang mereka cakap dengan aku..aku boleh faham sedikit demi sedikit...tu yang aku cakap..untung ke rugi..aku taknak fikir sangat..janji masa Hari MESRA NIAGA tu semua nya berjalan lancar dan di permudahkan........:)


CIKMA : Rasa bersemangat pulak aku hari ni...sebab???entahlah...misi mustahil pun nampaknya membuahkan hasil...kita tengok pulak esok...misi seterusnya...macam mana lah ekk....:)

2 comments:

  1. bagus.. semoga semuanya berjalan lancar agar cik ma sentiasa ceria..

    ReplyDelete
  2. kak min : Alhamdulillah..thanks kak...moga2 semua dlm keadaan baik...:)

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...