IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 21 Oktober 2010

Cucur JAGUNG

Lama nya tak berentri masak-masak..semalam akhirnya aku ke dapur...dah lama tak menjengah apa-apa yang patut di ruang paling aku suka dalam rumah tu....just masak yang simple...bukan lauk pauk pun...buat cucur jagung yang dah lama aku teringin nak makan dan buat sendiri....:)


CUCUR JAGUNG

Bahan-bahan..very simple..just tepung gandum, jagung peket, sedikit koktel sosej, kunyit, bawang dan garam...aku letak baking powder dan campur air panas dan air biasa untuk bagi gebus lagi...yang bestnya..Cikma makan cucur jagung ni dengan sambal sotong yang aku bawak dari kampung minggu sudah..baru nak makan ok...hehe...nasib letak dalam peti ais...sambal sotong..made by Cikma...kenyang jugak semalam...hari ni...Cikma hanya jamah 2 keping roti dan selebihnya minum susu pagi tadi..ekk!!!...ekstrim sangat ke aku ni nak kurus....rakan-rakan sejawat dah bagitau jangan terlalu ekstrim sangat..berbahaya untuk kesihatan...tapi Insyaallah...buat masa ni badan aku boleh terima keadaan macam ni..doa-doakan aku sihat lah ekk..untuk meneruskan misi tidak mustahil ni.....:)


SAMBAL SOTONG


CIKMA : Persiapan untuk Hari Mesra Niaga bagi gerai PIBG berjalan lancar..aku dah ada bahagikan beberapa tugas kepada grup aku..harap-harap semuanya ok!!!....:)

4 ulasan:

  1. sedap tuh laporlaa pulak arini masak sambal sotong kering..

    BalasPadam
  2. aeinio : bleh wat tuk makan supper ni kak..hehe..sedap sambal sotong kering..lama x buat..:)

    BalasPadam
  3. dah lama tak buat cucur jagung....akak kalau buat cucur tak suka tambah soda.. biar semula jadi gitu...

    BalasPadam
  4. kak min : slalu x masuk pun..tp saje nk try...mak sya pun guna tepung jer..:)

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails