Wednesday 3 March 2010

SINETRON vs TELENOVELA

Suka tengok sinetron??? Aku rasa ramai yang SUKA tengok cerita-cerita ala-ala panjang menjela ni...jenuh nak abiskan setiap episod yang memakan masa sampai berbulan-bulan...ada jugak yang bertahun...(macam cerita INTAN dan LIOTIN)..tapi sebab dah suka tengok layankan aje lah yer..hehe...layan jangan tak layan...

Tapi kenkadang tu...ada sesetengah Sinetron ni kalau dah terlalu lama sangat ditayangkan...jalan cerita tu dah merepek-repek...bak kata ABAH aku...LOW CLASS PUNYER CITER!!!haha...(tapi ABAH aku tetap suka tengok sinetron..ahaks!!!)..yang pelik tu...ada yang emosi terlebih sudah bila tengok jalan cerita dalam sinetron ni..hmmmmmmm...memang penangan cerita dari Seberang ni betul-betul...kaw lah!!!

Aku pulak lebih suka tengok Telenovela...ala-ala Espanyol to de amor..(ahaks!!!betul ke bahasa Spain aku ni)..jalan cerita boleh tahan...mamat-mamat pelakon hensem-hensem pulak tu...body boleh tahan punyerr!!!haha..yang minah-minah Spain pun...cantik jelita...tu yang aku suka tengok...konon-konon diri ini salah satu pelakon yang ada dalam Telenovela tu lah...(perasan CIKMA weiii!!)..

Jalan cerita Telenovela ni walaupun agak klise macam cerita-cerita telenovela yang lain tapi ada signifikan yang tersendiri...(amenda ko merepek ni CIKMA!!!huhu)...kira boleh layan lah...dan cerita takdelah merepek sangat macam Sinetron tu...dan takda lah buat kita ni jadi TENSION setiap kali nak tengok...dalam banyak-banyak Telenovela aku suka Telenovela LA USURPDORA (yang cerita adik-beradik kembar...sorang jahat...sorang baik) dan MIS TRES HERMANAS (yang ada lagu VIDA tu)...lepas tu Telenovela YO SO BETTY LA FEA...aku suka giler cerita tu...ingat masa duduk rumah sewa kat seksyen 7, Shah Alam...lepas abis kelas...terus balik...pastu duduk melangut depan tv ramai-ramai dengan member tengok cerita Betty tu...emmm...nostalgia-nostalgia...hehe

Tapi kan....aku suka jugak satu slot sinetron versi Malaysia ni...boleh lah kalau aku letak cerita ni dalam telenovela versi Malaysia jugak....baru je di tayangkan hujung tahun sudah...kira-kira dalam 3 bulan jugak dah ni cerita tu di tayangkan...tapi tak semua yang dapat tengok cerita tu...cerita tu hanya boleh di tonton oleh warga pendidik di sekolah aku jer...ahaks!!! tapi...best giler cerita ni wei....macam-macam ada!!!...hero heroin nyer punya lah ramai...haha...siap boleh bagi komentar lagi tentang cerita ni kat fb dan blog...haha...nasib tak buat komentar dekat sistem sms atau talian tetap...(ala-ala Raja Lawak lah pulak!!!)...haha...apa2 pun...aku tetap layannnnnnnnn...ada aku kisah!!!


YO SOY BETTY LA FEA




MIS TRES HERMANAS





LA USURPADORA





CIKMA : Aku nak buat tajuk cerita tu..."ADA AKU KISAH...KO PUNYA HAL...AKU PUNYA HAL.."...ok tak...ke panjang sangat???haha....layannnnnnnn

3 comments:

  1. telenovela kat sekolah tu dah ada penerbit...dialah penerbit, dialah pelakon...aku bagi can dia menang semua

    ReplyDelete
  2. kak min : yup..betui2...

    alfa : kita pun terlibat sama time shooting telenovela ni...ape2 pun mesti arr kita ada share...tingin gak aku jd pelakon wanita terbaek wok!!!haha

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...