Friday 19 March 2010

Kisah Sengal Aku...Part 1...

Minggu ni macam banyak je idea nak tulis blog..(bab kata aza..idea mencurah-curah)hehe..biasalah manusia..kalo terasa ada benda nak luah..tapi malu nak bagitau...selalunya kita akan luahkan dalam bentuk tulisan..mudah, senang diingat...

Kali ni aku nak kongsi (hehe..kongsi???) perasaan aku sekarang..(cam seram je bunyi dier..huhu) entahlah...mungkin jiwa tengah kacau...parah..macam lagu Anang "SEPARUH JIWAKU PERGI"..memang rasa separuh kot jiwa aku ni pergi...terbang melayang entah ke mana..sampai aku nak amik balik pun susah!!huhu...

Sejak dua menjak ni aku terpikir keadaan aku yang tak berapa ok....susah sebenarnya nak handle jiwa dan hati kalau tengah kacau ni...tapi aku tengah usaha nak lawan balik perasaan aku ni...dalam istilah antarabangsa...perasaan FRUST MENONGGENG SECARA TIBA-TIBA nie..huhu..

Rasa dah lama tak ada perasaan tu..last sekali aku punya perasaan frust menonggeng ni dalam 3 tahun sudah..hehe..time tu aku minat soramg mamat kat maktab aku ni..(minat dalam diam ler)biasaklah aku ni nampak je brutal...huhahuha sana sini..tapi kalo bab jiwang karat ni..memang tak boleh handle..huhu..segan nak mampus!!haha...tapi duk segan-segan aku usaha gak nak mengorat mamat tu...hehe..ok pe...kita kena usaha gak kan...memang semua orang kat dunia ni ada jodoh masing-masing..tapi Allah swt suruh kita berusaha cari jodoh tu...bukan jodoh tu datang dari langit..ye tak!!!huhu..

Nak di jadikan cerita..aku berkongsi perasaan dengan 2,3 orang member aku kat maktab..dorang sokong penuh aku..huhu..sokong-sokong pun tetap susah gak nak dapat mamat tu..sebabnya dia ni jenis pendiam..sepatah aku tanya..separuh dia jawab (ada ke??)huhu..betui..aku tak tipu..peel aku pulak..aku ni minat pada lelaki yang pendiam (maybe sebab aku ni banyak cakap kot!!)..jadi tu yang susah kalo nak berkomunikasi tu..aku pulak kalo dah pendiam sangat aku pun terus jer terdiam..haha!!!

Teringat time nak raya..(tak silap 2 minggu sebelum raya 2007)..time tu aku lepas praktikum...aku dengar cerita mamat tu dah ada makwe..aduh!!sakit hati punyalah parah...kecewa..sedih sume ada..aku tak segan nak bagitau aku menangis beb!!(buruk beno ler cikma wei!!huhu)...memang frust menonggeng aku..sedey time tu kire tahap gaban lah..gaban pun tak dapat nak cecah tahap sedey tu!!..derita kejap le hidup..yelah terpikir gak mamat yang pemalu + pendiam + tak hensem + hitam legam + gemuk tu ada pulak yang nak..huhu..hah!!!satu lagi peel aku..aku tak suka mamat hensem..tu sebab aku pilih mamat gorila ni (member aku panggil dia gorila sebab..paham-pahamkan sendiri lah ekk!!)..sebab aku menyampah mamat hensem yang perasan hebat + bagus ni!!..sedey beb..yelah kira macam first luv aku yang berkecai ler..aku pun terasa gak time tu..mungkin aku tak luahkan feel aku kat dia kot..tu sebab orang lain kebas..huhu sedey2..

Lepas jer aku frust..aku tekad (huhu tekad siut!!!) aku nak lupakan mamat tu..nasib dia bukan sekelas ngan aku..aku cube arr buat muka toye dan poyo depan dia..sebab nya aku tau dia tahu aku suka kat dia..macam biasaklah..lelaki ego...tak nak mengaku kan!!..cuba2 ler jauhkan diri dari mamat tu...tapi yang pelik time aku nak elak-elak jumpa..ada jelah muka mamat gorila tu di mana-mana..time tengah syok dulu susah pulak nak tengok muka dia..heran-heran...

Dan..satu hari tu..pepagi buta di kala aku tengah nak berbaris masuk dewan (time tu final exam)..aku dapat sms..hehe..sapo lagi kalo bukan mamat gorila tu bagi..terkejut badak aku beb!!tak tahan jiwa raga aku ni..tak penah-penah dia bagi sms (selalu aku je yang bagi kat dia..bila balas..macam x nak balas je..sengal sungguh!!)..dia wish kat aku gud luck untuk exam..menggeletar beb tangan aku..sampai aku suruh sorang kakak tu yang balas sms dia..(kira aku jual mahal lah sebab aku tak nak balas sms dia..huhu)..memang tak percaya sungguh..huhu..aku dah mula rasa lain..macam dah tawar hati sebenarnya..tapi member-member aku macam bagi support kat aku suruh tackle balik mamat tu..sampaikan member sekelas dia yang tahu aku suka dia tu sokong penuh 100% aku ngorat balik dia..dorang bagitau yang mamat tu belum ada makwe..kiranya yang sebelum ni gosip jer..pastu pulak dorang ni bagitau yang mamat gorila ni susah sikit nak kawan rapat ngan pompuan apatah lagi nak bersms..kiranya aku ni dah berjaya lah membuatkan hati dia tu hantar sms ngan aku..hehe..(dorang saja nak propa aku lah tu..huhu)..

Pastu cam biasa..hubungan aku on off ngan mamat ni..kami kawan...ada jugak bersms..tapi cam biasa..aku pemalu..dia pun pemalu..memang susah nak luah perasaan ni..last-last..bila dia dah posting jauh..aku pulak kat KL..hubungan tu macam tu je..tak de apa2..sedey???adalah rasa sedih tu sebab tak de noktah perhubungan tu..nak lupakan mamat ni memang lama jugak lah..sebab..dia ni ada ciri-ciri lelaki yang aku suka..pendiam, baik, educated, beriman, responsible, sifat kepimpinan..tu yang buat aku suka kat mamat ni..

Dan..perasaan jiwang aku terbuka sekali lagi pada tahun lepas..hehe...nak tahu cerita..nanti aku continue ekk!!!


CIKMA : Saja je nak buat continue ni..hehe..nanti tak suspen...tungguuuuuuuuuu....

6 comments:

  1. tak sabar nih.. cepat sikit tulis sequel..

    ReplyDelete
  2. abg gorilla tu bukan jodoh ko..dl aku pun ada minat dgn dua lelaki, satu aku kenal lepas spm, satu lagi masa matriks..tapi aku jenis pompuan yg tunggu laki tu tanya "nak couple dgn saya?"...tapi sygnya kedua2nya tak bertanya...jadi mr z lah jd pilihan sbb dia cepat n tangkad..ehhehhee.....ko tunggu, jodoh akan dtg..usaha pun kena gak..kalau berkenan dgn seseorg, ko kena jeling2 dia selalu..bila dia pandang balik, ko larikan mata...lelama laki tu akan tau ko suka ngan dia..ikuti tips aku ye..hehehhehe

    ReplyDelete
  3. haha..lawok2...ok gak cerita cinta ko tu...kira mr Z ko tu mmg jodoh ko..walaupun ko minat org lain...huhu...ni aku nak tnya..aku nak jeling kat mamat mana???kat sek kita tu mana ade dh mamat2 bujang yg bleh aku jeling...yg ado jer..huhu...aku tau jodoh tu ada..tunggu cepat atau lambat je..tapi biasaklah..kenkadang aku tension jugak di sogokkan ngan soalan cepumas espicially kalo mak n abah aku tanya...huhu..tertekan beb!!

    ReplyDelete
  4. betul tu.. jodoh tu dah ada. cuma tunggu masa jer nak sampai. akak pun sama cam azza.. ada beberapa org yg beratur nak masuk line. tp si zizan yg lebih berterus terang.. so, i keluar ngan dia la...

    ReplyDelete
  5. hehe..best gak masuk entri ni dlm blog ma..at least tau gak cerita cinta kak min dan aza..huhu..baguih2...ma pun nak jenis laki yang gentlemen..tak do diam2 syok kat kita..hehe

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...