Saturday 20 March 2010

Kisah Sengal Aku...Part 2...

Aku nak sambung kisah sengal aku yang sudah..hehe...macam suspen jer...huhu

Tahun lepas, masa tu bulan puasa..tak silap cuti hujung minggu..aku balik kampung..konon nak bukak pose sama ngan family....tak silap hari Sabtu (ingat wei ari ape..hehe sebab baru tahun lepas kan!!!)..aku tengah belek-belek suratkhabar (Berita Harian)...ada satu sisipan..satu kisah...emm..aku baca lah cerita tu..interested baca sebabnya ada gambo mamat-mamat bujang...(aha!!!)..nampak sume bleh tahan hensem (aik!!!dah tukar taste ler pulak!!)..dan aku tertarik dengan satu mamat hensem dalam kisah tu....

Aku tengok dia..1st time tengok..peh!!terus terpacul dari mulut aku "hensem mamat ni..." nak kata hensem sangat tu..boleh arr..(bagi mata aku lah!!)..tapi raut wajah dia tu..huhu..tenang je aku tengok..macam ada aura yang buat aku tertarik nak kenal mamat hensem ni dari dekat...sebabnya susah tau aku ni nak pandang dua mata ngan mamat-mamat hensem..sebab taste aku sebelum ni mamat tak hensem..tapi ngan dia ni..hehe..lain sikit...

Aku siap bagitau mak suruh baca kisah dalam surat khabar tu..dan pilih mana satu bleh jadi menantu...huhu..mak aku tengok..terus dia tunjuk mamat yang aku suka tu..aik!!!sama taste je mak aku ni..macam ada something jer..huhu...boleh pulak lepas tu dia suruh aku call mamat tu..hadui lah mak aku ni..aku bukannya kenal pun mamat tu..baru je tengok dalam suratkhabar...dalam tu pun tak tulis alamat apa-apa pun...email ke..hadui...mak aku siap suruh aku pegi call wartawan yang interview mamat tu..kalo-kalo dia ada nom tipon mamat hensem tu..haha!!!lawak-lawak mak aku sorang ni...hehe........

Pastu..ntah macam mana..esok malam time tu aku tengah online...saja je masa tu nak tengok freindster dan cek e-mail...ntah macam mana terlintas kat fikiran aku ni nak search nama mamat hensem tu dalam google..mana tau lah kan terappear nama mamat tu bleh lah aku tau nom tipon atau email dia kan...hehe..dan nak di jadikan cerita..memang aku dapat search nama mamat ni...search kat google..terus dapat masuk blog dia...dan aku mengenali mamat ni melalui kisah dia dalam blog....

Dari blog dia tu aku dapat email dan nom phone..tapi masalahnya..macam mana aku nak mulakan hubungan tu..tu yang pening..takkan nak terus tipon je kan...pastu kenalkan diri si polan bt si polan nak berkenalan dgn awak..huhu...kang mamat tu pikir aku ni mereng pulak..lagipun aku ni biasaklah..pemalu nak mampus!!!susah nak buat ayat-ayat power kat mana-mana mamat pun..hadui2...

Entah macam mana..tengah duk aku pikir nak kenal mamat tu..tengah baca blog dia..aku ternampak dalam 1 entri mamat tu yang boleh buat tempahan kerepek raya secara online dan buat penghantaran percuma..peh!!masa tu terpacul lah idea yang agak bernas dalam otak aku...haha...aku mula lah konon akan buat tempahan kerepek tu kat mamat tu..pastu bleh arr jumpa..haha...brilliant tak idea sengal aku??huhu..time tu aku rasa penyakit angau aku dah datang balik...kah3....

Esok siang nya pula...dengan lafaz bismillah dan selawat 3 kali...(haha!!!aku memang buat ni tau!!)..aku pun call ler mamat tu...sekali call tak dapat..aku pikir time tu mesti dia rehat kot..walaupun bulan pose mesti arr nak rehat-rehat jugak kan..aku pun cakap dalam hati..x pe..kalo tak dapat esok aku call..tak sampai 5 minit..mamat tu call aku balik..peh!!!mengigil lah pulak tangan aku ni nak tekan butang hijau kat handphone aku ni..huhu...tapi aku tekan kan jugak...kali pertama dengar suara mamat tu..emm..boleh tahan..aku boleh lagi duk pikir mamat ni mesti pandai nyanyi..huhu...aku pun cama biasa konon perkenal diri sebagai customer dia arr yang nak tempah kerepek tu..aku siap bagi senarai kerepek apa nak beli..hehe (memang ek aku beli kerepek dia tu..sedap gak)...lebih kurang dalam 10 minit arr bercakap...dia memang cakap nak hantar ke rumah..hehe..ni memang lah peluang aku nak tengok secara live mamat hensem tu..huhu..memang rezeki aku di bulan pose...

Seminggu sebelum raya..akhirnya...hari yang aku tunggu pun kunjung tiba..malam mamat tu datang umah aku..kesian lah pulak sebabnya sebelum sampai dia tersesat jalan..huhu..dekat 1/2 jam cari rumah aku..nasib ler dapat cari..kalo le dia give-up..pastu dia nak hanta aku nya kerepek tu pakai pos laju ke atau pun nationwide ke..tak ke kempunan aku nak tengok dia..huhu...

Kali pertama aku tengok mamat ni..emm tinggi gak mamat sekor ni..dalam samar-samar lampu jalan dan jugak lampu rumah aku..aku tengok memang mamat ni hensem macam dalam paper tu..yelah kenkadang dalam surat kabor tu maybe muka dah kena touch up ke..dah pakai bedak 1/2 kilo nak tepek kat muka untuk jadi macho dan hensem ke..tapi mamat ni..dia memang hensem secara naturally..(peh!!!kalo ler mamat ni baca blog aku..kembang kuncup lubang hidung dia..haha)..dia siap cakap susah nak cari rumah aku..nasib gak ada sorang member dia temankan (ni yang tak syok..adalah pulak sekor mamat interupped dalam pertemuan sulung aku dan mamat ni..huhu..tu yang susah buat ayat power kat mamat hensem tu!!hehe)...dan bermulalah sesi aku dan mamat tu berbual sambil membelek kerepek tempahan ku...

Lebih kurang 20 minit lah jugak bercakap...tanya itu..tanya ini...aku pulak dapat tau dia pernah duk kerja kat MPAJ...tapi aku tak de lah tanya position mana dia keje kat situ...nak tanya lebih-lebih macam muka tak malu pulak kan..aku pun sembang-sembang biasa..sambil-sambil tu mata memang tak lepas tengok muka mamat tu (gatai ko Cikma wei!!huhu)...

Dan..seperti biasa..hubungan aku ngan mamat ni..hanya sekadar kawan dan customer je..ada gak aku try sms dia..ada balas...ada tak balas..kenkadang tu aku pulak lupa nak cucuk jarum..duk sibuk kat sekolah..bila teringat baru nak sms..dia pulak dah nak lupa nom handphone aku..tapi cam biasa aku dapat tau dia punya aktiviti seharian dalam blog dan fb dia..sebut pasal fb dan blog..sebenarnya fb dan blog aku ni mendapat ilham mengcreate benda alah ni pun sebab kan mamat tu ler..kalo bukan sebab mamat tu..takkan aku nak bukak akaun fb dan blog ni..huhu...dan semuanya bersebab....hehe

Sekarang...disebabkan aku ni lemau dan lembab dalam hal mengorat dan mengacau anak bujang orang..aku pun terlepas lagi..huhu..sedey beb!!tu sebab aku tengah jiwa kacau + parah ni...aku tengok dalam fb dan blog dia..macam dah nak jadi laki orang dah mamat tu..alahai..melepas lagi mamat sekor ni..dia ni..memang ada ciri-ciri suami yang aku cari..selain hensem..(ni bonus ni!!)..dia educated, kerja bagus, agama kuat, family golongan baik-baik, lawak, pendiam dan ada beberapa kriteria dan sifat dia yang buat aku suka...walaupun aku hanya baca blog  dan fb dia je..tapi aku dapat rasa chemistry antara aku ngan mamat sekor ni ada..tapi nak buat camne..aku keterlambatan sekali lagi..huhu...

Kesimpulan dari kisah sengal aku ni..bukan nya aku tak usaha cari jodoh aku tu..tapi tiap kali aku dapat jumpa mamat-mamat baik ni..mesti tak dapat punya...ada ajelah sebabnya..kenkadang tu aku macam dah putus asa nak usaha cari jodoh tu...sampai satu tahap...kalo aku tak kahwin seumur hidup aku ni pun aku dah tak kisah....tapi...aku tahu Allah SWT tak suka umatnya bersikap putus asa...berdosa kita kerana tidak percaya pada qada dan qadar dari DIA...mak aku selalu pesan...jangan mudah putus asa..usaha sungguh-sungguh..mintak pada Allah SWT agar dekatkan jodoh tu..tapi..entahlah...susah nak habaq wei..mungkin dalam hati aku sendiri tak bersedia nak kahwin ni..bukan aku tak bersedia..tapi kalo belum dapat jumpa mamat yang boleh bagi aku kepercayaan untuk aku nikah ngan dia..macam mana nak bersedia...betui tak???so, lepas ni bila ada orang tanya bila aku nak nikah..aku akan jawab 'Ada aku kisah!!!haha' tak lah wei...aku cuma boleh cakap..belum ada jodoh...kalo ada nikah lah aku...kalo tak do nak buek camno.....alahai anak omak!!!




CIKMA : Aku macam dapat rasa mamat tu baca entri aku..tak pun cousin dia..haha..lantaklah..at least dia tu tahu apa perasaan aku pada dia sebelum ni..terus terang..aku dah boleh accept mamat sekor ni dah ada yang punya...cuma kenkadang tu bila terbaca blog ngan fb dia..adalah jugak sikap jeles aku ngan minah yang berjaya buat hati mamat tu tertawan!!!tapi...aku salute lah minah tu..sebab dapat calon suami yang hampir perfect wooo!!!!layan.....

No comments:

Post a Comment

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...