IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 23 Mac 2010

Penat Sudah..

Penat wei minggu ni...bukak sekolah keje bertimpa-timpa....kesian cikgu-cikgu tahun 1...nak settle data LINUS, dengan budak-budak lagi..emm...citer benda alah ni sampai hujung tahun takkan abis...nilah dia penangan orang baru dalam kubah besar di Putrajaya (sendiri pikir aaaa...)...yang susah cikgu-cikgu..yang senang...sapo lah tu...alahai......

Camno pun..bueklah yang torbaik wok!!!!..dah keje kita...nak tak nak kena jugak buat!!!..lagi satu hal...aku nak ingatkan lah pada sapo-sapo nak jadi cikgu di masa depan..pikir-pikirkanlah...kalo rasa jadi cikgu ni senang...banyak cuti...gaji malatop...tak da banyak stress....aku nak nasihatkanlah...RENTIKANLAH NAK JADI CIKGU!!!....pegi mintak keje lain yang rasa senang sangat nak buat...rasa-rasanya tak de dalam dunia ni yang keje nya senang...nak keje cuci tandas pun payah tau!!..

Kalo dah dalam hati tu "Jadi cikgu ni bleh kayo" (kayo ke kita ni???huhu..) ataupun "Alah dah takde keje lain"...tolong lah pegi jauh2 kan diri tu jangan apply jadi cikgu..aku cukup pantang kalo ada yang dah jadi cikgu...keje hampeh nak mampus!!...suruh buat keje..duk nak elak-elak...suruh pegang jawatan..bagi macam-macam alasan...tolonglah!!!kalo nak setakat keje duk besarkan buntut..baik tak payah ekk!!!...dah nama nya tugas..tolong buat sungguh-sungguh..dan jangan menyusahkan orang lain......SENDIRI MAU INGAT LAH WEI.........


CIKMA : Entri di atas tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia...jika ada ianya hanyalah kebetulan semata-mata......Renung-renungkan dan selamat beramal!!!!!!haha

2 ulasan:

  1. tau tak per. akak cam nak lempang jer sapa yg kata keje cikgu senang

    BalasPadam
  2. haha...tulah pasal...pastu ada satu statement yg sya dgr...cikgu ni sume keje sama jer...mmg lah sama kalo setakat mengajar...tapi sma tak dgn jwatan2 serta keje2 tempelan yg di beri oleh pentadbir pada seseorg guru???tak sama kan......

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails