Friday 26 March 2010

Over the limit

Isk...isk...memang betuilah aku ni kena rest kejap dari mengeblog dan bermuka buku...kihkihkih..aku dah terover limit pakai broadband ni...haduilah...patutlah slow melow....

Dalam seminggu ni memang broadband aku lemau dan lembab giler...aku pikir kan ade problem ke aku nyer broadband ni...nak bukak youtube pun lemau...muka buku pun cam sengal-sengal...blog aku ni pun lembab sesangat...tension di buatnya...last-last aku tipon custemer services...

First aku call...aku bgtau masalah aku ni...duk pung pang2 bercakap...satu haram aku tak faham...dia cakap orang putih ler pulak...aku paham ler sikit-sikit..tapi bila dia cakap aku kena tambah bayar tuk pulihkan balik aku nyer problem ni..aku tetiba naik angin...takkan lah aku beli 3GB nak kena upgrade lagi..dah banyak dah tu...ke saje nak promosi menambahkan hutang aku jer...hangin..hangin..

Macam tak puas hati...aku pun cakap ok2...nanti-nanti aku pikir dulu nak tambah speed tu...tapi dalam hati ni marah lagi..aku call kali kedua..hehe...aku cakap dalam bahasa Melayu..barulah operator tu nak cakap dalam Bahasa Melayu...dan kali kedua aku call barulah aku paham.......

Dia bagitau aku ni dah terlebih pakai...data download dan upload aku lebih daripada speed yang aku gunakan..tulah sebab speed aku dari 3GB boleh dorang tambah dekat 1GB...that's mean aku pakai dekat 4GB...dalam erti kata sebenar..aku dah lebih pakai dari sepatutnya..dan bila dah lebih penggunaan secara automatik benda tu akan upgrade dan pihak broadband aku ni akan kurangkan sedikit kelajuan dari sepatutnya...aku pun takut jugak kalo aku dah terover limit pakai ni terpaksa pulak lebih bayar...nasib lah pulak dia bagitau pembayaran bulanan tetap sama...cuma aku kena control guna broadband ni...

Yang best nye aku sebenarnya tak tahu broadband ni penggunaan terhad...maksudnya kalo lebih dari speed yang kita beli..secara automatik mereka akan slow down kan kelajuan..dalam surat perjanjian ada bagitau..yang hampehnye aku masa sign surat tu tak baca langsung pun term-term dia...dan yang aku geram gak orang yang jual broadband ni tak bagitau aku secara detail penggunaan broadband ni...cuma dia cakap kalo aku beli speed dalam 3GB ni...server memang laju...aku pun on je beli apa yang dia cakap..bila dah jadi camni...aku le yang padan muka!!!!huhu...

Pas ni..hehe..terpaksa lah control ekk cikma..dah tak payah nak download tu daownload ni...tengok tu tengok ni....pakai kejap-kejap jer ekk!!!...orait???....oraiti.......hehe...




CIKMA : Conclusion dari cerita di atas..kalo nak sain apa-apa perjanjian baca dulu..tengok term-term tu dulu...pastu..kalo dah tak reti nak cakap bahasa Inggeris...tak yah cakap...cakap je dalam Bahasa Melayu...paham cikma?????pahammmmmmmmm........hehe

2 comments:

  1. iyer ke cam tu.. tu la.. banyak sgt donlod utube..akak pakai u-mobile jer. syujkur tak der probs sampai sekarang..

    ReplyDelete
  2. hehe..tau x pe...mybe kot..ape tak nye everytime bukak broadband...mesti download kat youtube..hehe..ade je nak tgk citer ngan video klip..kui3...tu lah dia..padankan muka ni...haha

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...