IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Sabtu, 27 Februari 2010

Seminggu Yang Sengal...

Sejak seminggu ni aku rasa bukan diri aku yang sebenarnya...aku rasa macam orang asing yang masuk dalam diri aku....sangat tension secara tiba-tiba..tengok dari luaran memang nampak ok...tapi kalu tanya yang bab dalaman pulak...memang ko...

Dulu aku pernah cakap aku dah dapat kebebasan aku..tapi sebenarnya...emm sekejap jer...sebab tak seratus peratus dalam diri aku ni bebas sebebas-bebasnya..ada benda yang terpendam dalam hati yang buat aku jadi sengal seminggu ni....rasanya akan terus sengal dalam tempoh yang lama...selagi aku tak lepaskan 'benda' tu..


 

Mood baik aku pun dah hilang entah ke mana...hadui..tolong aku wei....seksa betul dah ni...aku time balik kampung mood jadi baik...sebab dapat jumpa mak dan abah..bila balik KL jer...mula mood sengal tu datang balik...aku dah tak tau nak buat apa...memang hanya aku je yang tahu apa yang ada dalam jiwa dan perasaan aku sekarang...orang lain memang tak tahu......sebab aku tak pernah bagitau...pernah berbicara dengan ALLAH SWT....bertanya dan merayu supaya apa yang berlaku dalam diri aku sekarang ni di selesaikan..tapi..emmmmmmm...memang ALLAH SWT tengah menguji aku sekarang ni.........ujian yang sangat hebat....DIA memang mahu aku melawan perasaan yang semakin parah dan sengal ni sendiri...dan DIA memang nak tengok sejauh mana aku sentiasa mengingati-NYA...

Susah sebenarnya kalau yang empunya badan sendiri tak mampu nak buat apa-apa...sekarang aku kena kuat...mencari kekuatan aku untuk melawan perasaan sengal yang tak sudah ni...aku kena lawan balik perasaan ni...kalau tak lawan...parah aku...dulu sorang kawan aku cakap..".kau kena pilih yang terbaik untuk diri kau"...tapi aku ego...aku cakap aku dah biasa hadapi perasaan sengal ni...dah biasa terluka....terluka???aku terluka ke???apa yang terluka???jiwa???perasaan???....hadui...tak tahu lah....memang sengal sungguh aku sekarang ni........Ya ALLAH, bantulah hambaMU ini...beri aku petunjuk untuk menyelesaikan masalah ini.......lepaskan 'benda' itu..Ya ALLAH..............

CIKMA : 'Benda' apa yang aku kena lepaskan???..andai umur aku panjang akan aku beritahu kemudian...

2 ulasan:

  1. insyallah semuanya akan kembali seperti asal. walaupun akak tak tau apa yg dimaksudkan..

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails