Saturday 13 March 2010

TERKENANG...IN PERSON MICHEAL JACKSON...

Kali ni...kita layan lagu-lagu dari Micheal Jackson plak ekk...(aku ni layan sume lagu)...x memilih beb!!!layannnnn...aku suka dia sebagai penyanyi pop paling berjaya di zaman kegemilangannya...dengan rentetan lagu-lagu popular serta vidoe-video klip yang hebat mnenjadikan MJ antara penyanyi antarabangsa yang tiada galang gantinya...semoga MJ aman di sana.......


BEAT IT





Ni lagu favourite aku dari MJ..best step tarian dia dlm video ni..hehe..bleh lah aku ikut skit...buat senamrobik aku!!!haha


SAY SAY SAY





Kolaborasi ngan PAUL McCARTNEY...dihasilkan tahun 1983...aku suka melodi yang catchy dan ala-ala country song...


SMOOTH CRIMINAL





Antara lagu dan video pilihan aku..lagu yang berkisar tentang kumpulan hitam @ geng-geng jenayah..


EARTH SONG





Video klip yang paling hebat untuk dekad ini...(bagi aku lah)lagu ni pun banyak mengajar kita tentang pentingnya menjaga bumi kita..lagu yang memberi pendekatan betapa tanpa alam sekitar yang tidak dicemari...akan membuat kan generasi baru kita merasai alam yang indah dan sejahtera di masa hadapan


YOU ARE NOT ALONE





Lagu yang dicipta oleh penyanyi R Kelly pada tahun 1995..lagu pop ballad yang begitu singnifikan sekali setelah MJ meninggal..memberi kesan begitu mendalam kepada seluruh peminatnya...


WE ARE THE WORLD





Kolaborasi dengan penyanyi antarabangsa yang lain..hasil nukilan LIONEL RICHIE dan MJ sendiri..lirik berkisar tentang keamanan dan kesejahteraan di kalangan masyarakat dunia...menjadikan lagu ini begitu dekat di hati semua umat manusia...


HEAL THE WORLD





Lagu yang berkisar tentang keamanan di dunia...mesej yang cukup jelas untuk semua manusia supaya menjaga dan memelihara keamanan dunia daripada kekejaman...


BILLIE JEAN





Salah satu lagu popular MJ dalam album THRILLER tahun 1982...aku suka jugak lagu ni..


CIKMA : Banyak lagi lagu-lagu dan video klip dari MJ yang aku tak upload kat sini..contoh macam THRILLER, HUMAN NATURE, BAD, GHOST dan sebagainya..nak tengok..pegi jelah tengok kat YOU TUBE ekk..huhu

2 comments:

  1. MJ tgh hot masa zaman kita....harapnya dia mati dlm islam

    ReplyDelete
  2. yup...itu jugak yg aku harapkan........

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...