Wednesday 10 November 2010

Makan lagi...kek coklat kukus n cup cake???

Kenapa Cikma buat tajuk entri macam tu???first...sempat jugak masa cuti tu membuat kek...Kek Oreo dan jugak Kek Coklat...memang betullah aku ni lepas gian nak memasak...dapat jugak  melepaskan tension dalam otak aku ni...dan memang aku dapat rasa rileks dan tenang...kompem..aku dah kembali seperti sediakala...boleh lah nak gelak ketawa bagai...buat-buat lawak yang tak menjadi..hehe..apa-apa pun yang pasti Cikma takkan menampakkan wajah yang bermuram durja lagi depan kengkawan kat sekolah...ok!!!!

Second...aku buat Kek Coklat..resipinya pernah aku masuk dalam entri ni ...kalau yang tu aku bakar tapi yang kali ni aku kukus pulak..memang lembut seh!!!sedap..siap letak coklat chip lagi...peh!!!memang syok makan..pastu aku buat adunan ni dalam kertas cup cake..konon-konon aku buat cup cake sendiri ler...yang ni aku bakar...terlebih bakar lah pulak...keras sikit kek tu..boleh lagi lah makan...tengah dok masak dalam oven..aku pergi mandi..syok dalam bilik air sampai tak sedar kek tu dah terlebih masak..nasib tak hangus..MAK dah membebel-bebel..hehe...ampun kan anakanda MAK ni ekk!!!...:)

Gambar nilah hasil-hasil kerja tangan aku..yolah tu kan...setakat kek coklat simple ni ajelah yang aku boleh buat..kalau suruh buat kek lain...entah bila nak buatnya...aku teringin sangat nak buat cheese kek sendiri..tak kiralah cheese kek apa pun...tapi aku tak confident nak buat..takut tak jadi kan....apa-apa pun..suatu hari nanti aku akan cubalah buat cheese kek tu...kena berusaha ni dari sekarang!!!!.......:)


KEK COKLAT KUKUS




COKLAT CUP CAKE


CIKMA : Udah-udah ler entri tentang makan ni...kata nak kurus Cikma!!!!ngeeee......

8 comments:

  1. aduhai.... meleleh acik nengok hah.... sedap lak ai... harus cuba ni... kalau bakar pakai cup cake kena bape minit ye?

    ReplyDelete
  2. ...hahhahhaa..kami dah dapat balik cik ma kami...
    letih mama di ajak berPOCO POCO pagi tadi.anyway enjoy!....**enjoy pijak kaki kawan & berlanggar ponggong!!!!

    ReplyDelete
  3. kak min : Insyaallah kalau rajin buat time raya haji nanti saya bwk kt sek..:)

    ReplyDelete
  4. kak mas : hehe thanks..wajib cuba kek ni..senang banget nk buat..dalam 25-30 minit..utk suhu 200'C...

    ReplyDelete
  5. alfa : bkg ada kek??aku x tau pun...

    ReplyDelete
  6. mamaijat : hehe...welcome back!!!org suh akak n cikgu2 lain naik stage tak nak...kami ler duk malu2 atas stage tu berpoco-pocoan...hehe..apa2pun...mmg keluar peluh td..syok gak..:)

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...