Wednesday 3 November 2010

HADUI....NAPE DENGAN AKU NI!!!!

Pening kepala aku....haduilah...apsal lah aku ni...diri sendiri tak tau nak jawab...bengang pun ada..sakit hati???tak delah pulak...baru nak cari mood baik punya..tetiba boleh cut pulak mood happy ni...:(....

Actually, hari ni aku kena pergi kursus kat SK Saujana Impian untuk Kursus Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) bagi subjek Pendidikan Seni Visual tahun 1...memang ramai sekarang ni cikgu-cikgu keluar masuk kursus sebab tahun depan dah ada silibus baru untuk semua mata pelajaran bagi tahun 1...aku tak kisah pun pergi kursus ni sebab Pendidikan Seni ni memang opsyen aku masa belajar di maktab dulu...walaupun sekolah aku dah start cuti hari ni dan dorang tengah bersuka ria sekarang kat Tiara Beach Resort, Port Dickson sebab ada family day and dinner untuk guru-guru..Cikma...emmm...this year memang tak terniat nak pergi meronggeng ke sana..takde mood pun nak bersuka ria buat masa ni...sebab nak balik kampung cepat...tapi terpaksa postponed sebab ada kursus..nasib baik sehari je kan....:)

Mood..alhamdulillah ok sikit hari ni...sebabnya dapat jumpa kengkawan lama masa di maktab dulu...dah lama tak jumpa mulalah buat perangai gila-gila...gossip sana sini bagai...seronok dan happy je memanjang aku tadi...hilang segala masalah yang aku hadapi...tak ingat langsung pun pada tekanan yang aku hadapi...lebih-lebih lagi kami ada buat bengkel melukis tadi...so, dengan excitednya melukis bagai nak rak jugak dengan member-member...keluarlah segala skill yang ada....huhu...memang hilang stress ni bila start melukis......:)

Yang buat aku rasa hangin pada diri sendiri ni pulak...boleh tak aku tertinggalkan satu set buku latihan dan rujukan Pendidikan Seni Visual dekat atas meja tadi...haduilah...napelah dengan aku ni...benda sebesar tu pun boleh tertinggal...dah le set buku tu untuk sekolah...PPD dah siap bagi borang untuk isi set buku tu..untuk di jadikan bukti yang kami dah terima semua buku tu...siap suruh buat surat iringan lagi lepas naik sekolah ni...argh!!!parah betul rasa hati ni....otak dah tak boleh berpikir langsung!!!!risau sebab dah le PPD bagi free..boleh pulak kita tertinggal kan benda tu kat sana....aku sampai rumah pun boleh masih tak ingatkan buku tu...dah dekat sejam duduk kat rumah..dah mandi, membasuh, solat bagai baru teringat aku tak bawak buku tu..aku letak kat meja belakang tempat duduk aku, sebab masa tu kami tengah melukis..meja pulak kecil...tu yang letak kat belakang..tak terpikir pulak aku nak letak terus dalam beg...haduilah!!!!!

Lastly, nasib baik member ada husband yang mengajar kat sekolah tu...mintak tolong dia suruh tengokkan kalau ada dalam bilik tu buku-buku Seni aku....tapi entahlah...esok sekolah tu pun dah cuti...harap-harap ada lagilah buku tu kat situ...aku cuma andaikan kalau lah JU atau pegawai PPD tadi perasan ada buku yang tertinggal atas meja tadi dorang ambil balik..boleh jugak aku terus datang ke PPD Hulu Langat...ambil kat situ jer....so, terpaksalah esok aku kena ke sana semula...tunggu member tu call kalau ada...kalau takde...terpaksa tebal muka mintak balik buku-buku Seni tu kat PPD.........HADUILAH CIKMA....NAPE LAH DENGAN KO NI EKK!!!!............apa lah yang ko pikir tadi....:(......


CIKMA : Mood........unhappy...:(

10 comments:

  1. minta2 bahan2 tu semua ada lagi... banyak sangat pikir kot..

    ReplyDelete
  2. Sabar dik
    kekadang kita memang tersalahsilap, sikit.. ;p

    ReplyDelete
  3. kak min : harap2 nye adalah...tak kisah le sapa yang simpan..esok pepagi kenalah saya ke saujana impian...lambat lah nak blk kmpung...:(

    ReplyDelete
  4. sayang2 ibu : ntahlah kak...otak ni tak boleh berfikir secara normal kot!!!ntah apa yg saya fikir tdi smpai bleh tertinggal benda2 tu..:(

    ReplyDelete
  5. MHJ

    salam dear..sabarlah insyaAllah ada..kadang2 things just happen..apapun pun akak doakan dapat balik buku tu ya..

    ReplyDelete
  6. kak yatt : wsalam sis...tgh tarik nafas dlm2 ni..very careless betui..ntahlah...maybe ade hikmah di sebalik kejadian...

    ReplyDelete
  7. .....alahai cik ma..kesiannya!akak doakan semua matter tu boleh di settlekan...baru seronok nak pulang Diamond Bay...

    ReplyDelete
  8. cik ma nak buat mcm mana nak tertinggal...takpe, nanti kalau tak jumpa gak..ko terus ppd minta balik...sbb banyak je buku tu kat ppd..hehe

    ReplyDelete
  9. mamaijat : Alhamdulillah..dah settle...:)

    ReplyDelete
  10. alfa : dah aku amik kat PPD tadi..nasib ade..kalo x..nangis aku kat depan tesco kajang tu..(nape pulak nk nangis kat situ ekk!!!..conpius aku..hehe..)

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...