Saturday 20 November 2010

ATAS MESTI STRONG!!!!

Hadui...memang sakit jantung aku tengok match final double badminton antara pasangan negara kita Koo Kean Kiat dan Tan Boon Heong melawan pasangan Indonesia Markis Kido dan Hendra Setiawan tadi...peh!!!power arr dorang ni...1 st match kita menang...2 nd...memang fight giler-giler...aku yang duduk terus tak senang duduk..kejap berdiri kejap berlari!!!boleh.....double Indonesia memang power...3 rd match..perlawanan penentuan...dah sah-sah macam kalah...jauh ketinggalan..tapi last-last minute...kita boleh kejar...tapi nak buat macam mana...rezeki tetap tak berpihak pada Malaysia...pingat emas yang diorang menang semasa di Sukan Asia di Doha 4 tahun lalu...terpaksa di beri pada double Indonesia...memang dorang berhak menang.....

Tan Boon Heong n Koo Kean Kiat

Hendra Setiawan dan Markis Kido

Semangat pemain Indonesia...bagi aku cukup tinggi...kalau ikut perlawanan tadi...second game memang kita boleh menang dan seterusnya dapat kekalkan pingat emas...tapi double Indonesia memang tak nak mengalah...sampai berapa kali match point untuk double Malaysia...last-last...yang menang Indonesia...memang takde rezeki dan tuah untuk pemain Malaysia....

3 rd match...mula-mula kita memang dah ketinggalan jauh..aku tengok tadi memang dah down giler...tapi tak sangka dorang boleh kejar sehingga ke kedudukan 19-18....tapi nasib sekali lagi tak menyebelahi Malaysia...di kedudukan 19...kita di tinggalkan 2 mata...dan akhirnya...double Indonesia menang dengan rubber set...21-16, 24-26 dan 19-21....tahniah buat double Indonesia......

Yang aku akan ingat...tentang match ni...aku lihat kesungguhan jurulatih untuk pasukan Malaysia yang asalnya dari Indonesia...bekas juara dunia dan Olimpik...Rexy Mainaky...sungguh-sungguh bagi semangat pada anak buahnya dari luar gelanggang...walaupun yang mereka tentang tu adalah dari negara kelahiran sendiri...di buang semangat keIndonesiaan untuk bagi semangat pada pemain Malaysia..dan memang aku sokong 100%  si Rexy Mainaky ni jadi jurulatih double untuk pasukan badminton Malaysia sebab bakat dan kesungguhan beliau....dan patut persatuan BAM lanjutkan kontrak dia di Malaysia..sebab beliau gunakan segala bakat, kesungguhan, taktikal dan idea dalam membentuk pasukan badmintan Malaysia terutamanya double menjadi antara yang terkuat di dunia...satu yang aku suka dengar masa tonton secara live match final tadi.....ATAS MESTI STRONG!!!atas tu apa???yup fokus kita....mind kita...psikologi kita...memang salute lah Rexy Mainaky ni.....:)...

REXY MAINAKY...

CIKMA : Tetiba bersemangat waja!!!fokus, kuat semangat...esok...kita tengok pulak final match single antara Datuk Lee Chong Wei dan Lin Dan...ramalan aku...50-50....chaiyok2 Malaysia!!!!!!!!.....:)

No comments:

Post a Comment

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...