Saturday 13 November 2010

Minggu2 terakhir persekolahan...

Salam dan sejahtera...waaaa......(bukan nak nangis ekk..tapi nak menjerit)..pasal apa???aku makan banyak daa arini..pagi tadi makan mee hoon goreng..dekat sebungkus aku habiskan...pastu makan pulak roti jala dan puding koktail kat sekolah..lepas je selesai makan kat sekolah..boleh pulak singgah (orang jemput kan..kenalah datang) rumah rakan sejawat...dia buat makan-makan sikit...makan nasi dagang dan laksa...peh!!!banyak nye Cikma makan satu hari...lepas makan..balik...terus bermuka buku...tahan mata tak mau tidur sebab nak buat senaman sikit..poco-poco je yang aku mampu...hehe...risau wei..makan hari ni punyalah banyak..dah rasa keras perut aku ni!!!!....

Hari ni sekolah aku adakan Hari Anugerah Kecemerlangan bagi tahun 2010...sangat teratur dan berjalan lancar...tak sangka cepat betul habis tadi..tak meleret-leret (kecuali kepada si pemberi ucapan!!!)..yang lain..memang mantap...persembahan tip top...kerjasama dari guru-guru pun ok..walaupun aku tengok ramai cikgu takde tadi...maybe dorang ada hal-hal yang tak dapat di elakkan.....

Minggu-minggu terakhir persekolahan...rasa cepat sangat masa berlalu..dah nak hujung tahun pun...dan dah nak cuti sekolah...bagi murid-murid...doranglah yang paling happy sebab cuti sekolah yang panjang...boleh releks2..main2 dan berjalan-jalan....cikgu-cikgu pulak...akan bercuti jugak..tapi masih ada kerja yang belum dapat di selesaikan...ada beberapa agenda yang akan di buat waktu cuti nanti...macam sekolah aku...kena stay-back di sekolah selama seminggu sebelum boleh bercuti panjang...dan kami akan kembali ke sekolah seminggu sebelum sesi baru pesekolahan tahun hadapan...macam tulah kerja jadi cikgu ni...bukan cakap senang dapat cuti ekk...cuti banyak lah..macam-macam lagi...tapi sebenarnya..banyak lagi kerja yang sedang menunggu...nak buat macam mana...tugas kan...kenalah buat..rezeki kita tu....bersyukur sebab dapat jadi cikgu ni.....banyak pahala yang kita dapat!!!.....:)

Apa-apa pun...aku dan rakan-rakan sejawat akan memulakan beberapa tugasan yang baru dan perlu jugak menyelesaikan tugasan yang tertangguh...lepas tu..boleh cuti!!!...hoore!!!


CIKMA : Dapat cuti 5 hari untuk sambut Hari Raya Aidiladha...lepas tu kena pulang ke sekolah balik...emm..takpelah kan...janji dapat beraya...aku pun nak jugak tengok lembu aku di korbankan sebab tahun ni Cikma ada rezeki lebih sikit untuk buat korban...tertunai jugak hasrat di hati ni.....bersyukut padaMU YA ALLAH kerana rezeki yang ENGKAU berikan padaku......................:)

No comments:

Post a Comment

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...