Thursday 4 November 2010

Mencari kedamaian dan ketenangan di DIAMOND BAY....

Salam dan sejahtera...alhamdulillah..aku dah selamat sampai ke Diamond Bay...lega jugak sebab masalah semalan dah selesai...pagi tadi aku ke S.K Saujana Impian...nak check kalau ada buku-buku seni tu masih berada dalam bilik mesyuarat...memang aku pergi dah takde...aku pakai plan ke-2...terus ke PPD Hulu Langat..nasib baik pegawai PPD yang ada semalam ada kat office..terus jumpa En. Baharuddin tu..memang dia cakap ada buku yang tertinggal semalam...memang tarik nafas lega aku tadi...aku takut kalau buku tu hilang jer..risau lah jugak kan..

Sampai je kat DIAMOND BAY..terus bawak kereta pergi service..memang tu plan aku cuti ni..kereta kena service dan cuci-cuci sikit...lama betul tak di manja-manjakan 'laki' aku ni...karang merajuk lagi..parah aku!!!ngee...

Aku langgar pantang jugak...dari semalam lagi dah termakan nasi..termakan ekk!!!time kursus semalam..hidang lauk masak lemak nanas ikan masin..dah 2,3 menjak ni memang aku teringin sangat makan lauk tu...tengok ada semalam...apa lagi...terus rembat makan nasi..huhu..lega rasa dapat makan lauk tu..macam orang mengidam pulak Cikma ni..hari ni..ABAH belikan pulak masak asam ikan patin...rembat lagi makan nasi...memang kenyang..puas rasa makan..tapi kena control gak ni..aku ambil tadi pun sikit jer nasi...nak kawal jugak...rasa perut dah tak le ke depan sangat...baju aku pakai pun dah tak rasa sendat..cuma kenkadang rasa stress gak..diet bagai nak rak..1/2 kilo je turun...ni aku belum timbang lagi ni...tak taulah ada perubahan ke tak...harap-harap adalah penurunannya dari sebelum ni....

Balik DIAMOND BAY kali ni...memang Cikma nak cari balik mood sebelum ni...serius cakap...sepanjang minggu ni teruk betul tekanan yang aku hadapi...aku mintak maaf lah kepada rakan-rakan sejawat yang bertanya dan bersms....bertanya tentang masalah yang aku hadapi...jujur aku cakap...aku sangat-sangat terharu dengan sikap ambil berat kalian..just..Cikma tak boleh nak kongsi apa yang aku hadapi sekarang...apa yang pasti...sedikit demi sedikit perkara tu dah aku lupakan..tapi kenkadang ia datang tanpa di undang...mengganggu fikiran dan perasaan Cikma...buat masa ni...aku boleh hadapi masalah itu sendiri....jangan risau dengan keadaan yang berlaku dalam diri aku ni...selagi masih berpijak di bumi yang nyata ni...selagi itu aku akan berusaha untuk menjadi sekuat dan setabah aku sebelum ni.........:)

Just..doakan agar aku kembali seperti sediakala....dah lama rasanya aku ni tak bergelak ketawa...riuh rendah dengan suara ala-ala rock dan saprano ni...:)...sampai dah lupa macam mana nak buat lawak, hilang ingatan sekejap nak senyum dan ketawa mengilai-ngilai...huhu...harap aku dapat balik keceriaan seperti dulu..semoga cuti ni mendapat satu semangat untuk aku bila aku kembali ke KL nanti.......:)..chaiyok2 CIKMA!!!!!!


CIKMA : Rasa tenang dan damai bila berada di halaman sendiri..........:)

6 comments:

  1. ...akan bersabar menanti cik ma yang dulu...
    dik,hidup yang singkat ni jangan dipenuhi dgn probs........

    ReplyDelete
  2. mamaijat : thanks for your concern...Inysaallah..cukuplah tuk minggu2 yg menyedihkan ni...harap next week saya akan ok dan terus ok!!!!...:)

    ReplyDelete
  3. setuju ngan kak ijat.. tak sabar nak jumpa cik ma yg dulu.. jiran sebelah susah hati tgk adik dia murung jer..

    ReplyDelete
  4. kak min : thanks kak...sya buat akak susah hati ker???sorry arr...x pe2...Insyaallah dengan izin-Nya...sya akan kembali seperti dulu..:)

    ReplyDelete
  5. betul la kata kak ijat..tak yah pk teruk2 cik ma..just be happy....enjoy!!

    ReplyDelete
  6. alfa : kena jugak sekali sekala..kalau x kita akan lalai...hidup ni hanya sementara..yg kekal di akhirat nnti...

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...