IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Isnin, 13 Disember 2010

Oldie...

Bila duduk rumah ni macam-macam benda nak buat..almaklumlah tengah cuti panjang...nak pergi berjalan jauh..plan takde dan tak jadi..(dulu konon nak terbang ke Sarawak...tapi tak jadi)..jadinya masa yang banyak di rumah nilah aku gunakan untuk buat kerja yang agak berfaedah jugaklah ye....

Dan bila ada kat rumah ni...macam-macam perkara yang akan aku bualkan dengan MAK..dan perkara yang aku tak tahu akan jadi tahu daripada MAK..biasalah..orang lama ni banyak cerita...banyak benda yang boleh di kongsi..satunya...bila MAK cerita tentang benda-benda yang dah lama dalam simpanan MAK...kiranya sebelum kahwin benda tu dah ada dalam tangan MAK..untuk kegunaan rumah tangga nanti.....

Aku macam tak percaya yang benda tu masih ada sampai sekarang..kiranya MAK jaga barang-barang tu dengan baik...dan yang pasti barang-barang tu masih dapat di gunakan sehingga hari ni..dan aku...berkesempatan menggunakan barang-barang oldie ni untuk kegunaan di dapur...di dapur????hah...mesti korang nak tahu apa kan?????






Salah satu yang aku pakai adalah tempat pengadun kek dan kuih ni...sampai sekarang aku pakai kalau nak buat kek atau biskut...MAK cakap dia beli benda ni sebelum kahwin...kira-kira dalam 30 tahun yang lepas...lama kan...ada lagi dan masih elok...kot-kot lepas ni MAK turunkan benda ni pada aku kot!!!huhu


Yang ni lagi satu..lesung batu...pun sama usianya dengan tempat pengadun kek tu...ada lagi sampai sekarang dan masih di gunkan...MAK memang pandai jaga barang-barang ni...kalau dah lebih 30 tahun..,memang barang-barang ni dikategorikan vintage???bleh ker???huhu..........

CIKMA : Tengah nak kumpul barang-barang yang boleh di simpan 30 tahun akan datang???ada ke???ngeee......

2 ulasan:

  1. Nanti jadi barang antik dah tu..mahal rege tu..;p
    pasal kontest tu, jawab melalui rungan komen komensan klik lebel terkeng semasa dulu, ada jawapan pada soklan tu, adik copy je gambar sidebar dkt akak punya blog tu. cubalah mana tahu ada rezeki ;p
    cayokkkkk..

    BalasPadam
  2. sayang2ibu : brg antik???bleh smpan kat muzium negara ni..hihi...
    ye ke...nak jugak try ni...tp prob b.band pulak ni..slalu lemau jer Maxis ni...geram je tgk..nak bukak blog lain punyalah lama..emmm

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails