IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Sabtu, 11 Disember 2010

Masak lemak Ikan Ara

Yelah tu kot...itulah nama ikan yang penjual ikan tu bagitau aku....sejenis ikan sungai..sedap jugak...tapi banyak tulang...macam ikan terubuk..tapi tulang nya tak sehalus ikan terubuk..besar sikit...kena sabar jugaklah nak memakannya...

Jarang masak lemak ni...macam tak berapa pandai..tapi bolehlah..cuma MAK cakap jangan banyak sangat perah santannya...nanti jadi cair kuah lemak tu...biasalah orang masih dalam peringkat belajar lagi kan...huhu..

Resipi...rasa semua dah tau kan...just nak share rupa ikan ara tu untuk para blogger....:)


Masak lemak ikan ARA...

CIKMA : Macam mana???nampak sedap tak???.........:)...

4 ulasan:

  1. mesti ikan tu lemak lemak ...
    wangi je campur bunga kantan tu

    BalasPadam
  2. sedaplah cik ma....aku sesekali je buat masak lemak..suami kata sedap, ntah betul ke idak..haha

    BalasPadam
  3. sayang2ibu : memang sedap kak..tp tulah bnyk sikit tulang..kena perlahan2 mkn nyer...

    BalasPadam
  4. alfa : nmpk jer kot sedap tu..aku pun jarang masak lemak ni...tak berapa gemar sgt...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails