Friday 18 June 2010

Oblong

Pernah dengar perkataan OBLONG ???ini bukan nama orang ataupun spesis tumbuh-tumbuhan..apatah lagi nama binatang yang hidup sama ada di udara,air ataupun tanah...huwaaaa...berfalsampah pulak cikma ni..cukup-cukup tu....hehe..

Cikma ni baru jer dengar perkataan OBLONG ni masa pergi cuti-cuti Malaysia ke utara tanahair...yakni ke negeri Kedah dan Perlis..cop!!entri cuti-cuti Malaysia akan di masukkan ke blog tidak lama lagi ok...tunggu jer..huhu..OBLONG ni kira ala-ala burger Malaysia..tapi bentuk dia panjang sikit..macam burger McD..burger Prosperity...yang selalu diorang launch time Chinese New Year...masih seperti resepi burger Prosperity tu..ada daging ayam atau lembu, sayur, mayonis, sos cili dan sos lada hitam...rasanya...boleh tahan..ok gak..

OBLONG ni rasanya baru ada dekat utara..sebabnya dekat Perak dan sekitar KL dan Selangor masih takde lagi..(kalau ada bagitau kat mana ekk!!!)..harga juga berpatutan..kalau di Kedah dan Perlis (Cikma makan OBLONG kat Perlis waktu tu)..ada jugak diorang buat untuk OBLONG DAGING KAMBING dan RUSA..apa yang pasti jugak daging-daging OBLONG ni di buat oleh orang-orang tempatan...dan di jamin halal...Insyaallah...so, kalau nak rasa OBLONG ni..kenalah pergi Utara ekk!!!aku just boleh letak gambar OBLONG tu kat sini jah!!!!enjoyz........

OBLONG DAGING LEMBU (RM 4.50)


CIKMA : Entri makan lagi..huhu...

6 comments:

  1. dekat area umah sy ade jual beger oblong ni...tp xpenah beli lagi...

    ReplyDelete
  2. akma..wowww sedap tu oblong nyer.tak penah makan tu..tengok pun tau menambahkan lagi berat badan akak nnti huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. silvertech : ye ker???dah ada lah kat area KL ni..try lah..

    ReplyDelete
  4. kakasma : sekali sekali makan ok kak..tp kalau tiap2 hari..memang badan bleh jadi cam bola..hehe

    ReplyDelete
  5. memang ada la kat eea kl ni.. kat depan patronas tasik tambahan ada satu. kalau makan jadi oblong la.. kan burgernya oblong.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. kak min : dah de ke kt cni..huhu...sye kan bkannye selalu kuar2 ni...x tau le plak.hehe...

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...