Saturday 5 June 2010

Hari agar-agar sedunia???

Tajuk entri yang entah apa-apa..hehe..sebenarnya semalam aku punya tugasan di rumah adalah untuk memasak pencuci mulut yakni agar-agar untuk kenduri doa selamat dan arwah malam semalam...tak masak lauk ok..sebab beli jer untuk makan tengah hari..jadinya aku ade masa untuk bereksperimen bersama agar-agar ku..ahaks!!

Agar-agar pertama..laici..dah selalu buat..tak sempat snap gambar..jadinya aku amik gambar yang dulu-dulu punyer..sama jer bentuk, warna dan rasanya...yang penting..sedap seh!!!


Next..agar-agar jeli..hehe..ni aku nye resepi sendiri..sesuka hati je letak sumi atau jeli dalam agar-agar yang aku buat tu..berkaler-kaler pulak ku tengok..nampak cantik..rasa..bolehlah..masa buat ni kurang gula sikit..MAK cakap kalau gula tu dilebihkan sikit mesti sedap..tak pe percubaaan pertama...nanti kalau buat lagi sekali mesti lagi sedap kan!!!huhu..masuk bakul angkat sendiri cikma!!!



Finally, aku buat agar-agar the same colour tapi aku tambah coklat perisa mint ok...hehe..bagi tekak aku ok lah (maybe sebab aku yang buat)..tapi bagi tekak MAK..dia cakap baik tak payah letak coklat mint tu..rasa berangin pulak katanya...so, conclusion nya..lepas ni kalau nak tambah coklat..kena lah yang coklat perisa original sahaja ekk!!!




CIKMA : Sempat tadi buat agar-agar koktail..nanti-nanti ku uplaod gambar nya ye....

4 comments:

  1. ishhhh agar2 laici..sedap tu... :)

    ReplyDelete
  2. salam akma,
    makan masa panas gini..wooooo sedap tu..sejuk ajer masuk kat tekak!!!!

    ReplyDelete
  3. yat maria : hehe..best kan!!yummy...

    ReplyDelete
  4. kakasma : mmg pun kak..lagi2 dah perut ni x mampu nak makan nasik minyak kenduri..hehe

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...