IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Isnin, 14 Mac 2011

MAK rasa heppi

Memang MAK Cikma rasa heppi..mana taknya..dah bersara u'lls...hehe...bila aku tanya pada dia apa perasaan MAK lepas dah bersara ni..jawab MAK...seronok..tapi mesti teringat jugak apa yang dah di lalui sepanjang 34 tahun perkhidmatannya dalam bidang pendidikan...yang penting...hari Jumaat lepas...satu hari yang bersejarah buat MAK..mana taknya...Sambutan Majlis Persaraan Mak sangatlah meriah dan havoc (walaupun aku takde masa tu..tapi aku memang dapat rasa kemeriahannya)...:)

Sehari suntuk di habiskan untuk majlis tu..kiranya anak-anak murid tak belajar lah masa tu..yang best..majlis tu dihadiri oleh Pegawai Pelajaran Daerah Hilir Perak u'lls...hah...jangan tak caya..MAK guru biasa jer..tapi yang datang..hambik..PPD u'lls....hehe...siap bekas guru besar sekolah MAK pun datang...hah..yang aku tau lah kalau persaraan Guru Besar jer PPD datang...hehe..bangga giler aku....:)

Aku tanya MAK...nangis tak???lerr..hehe...soalan ntah apa-apa kan...of coz ler nangis..betui tak???nak berucap tu..MAK kata tersekat-sekat jugaklah...lagi-lagi dorang tayang slaid tentang MAK sambil diiringi lagu Pelangi Petang...mana tak MAK tersedu sedan....:)

Hadiah...hah...banyak u'lls...dah macam Sambutan Hari Guru...balik ke rumah...di hantar ok..siap naik kereta vintage lagi..huhu...glamer MAK!!!...(gambar dalam handset adik..tak sempat ler nak upload..huhu)..tapi takpe...nengok jap gambor yang sempat aku amik...









CIKMA : Proud to be mum's daughter...:)

1 ulasan:

  1. ....mmaijat tumpang terharu..lerailah juga airmata baca cerita cik ma..sebab..
    1.merasakan begitu berharganya seorang guru...berjasa buat rakan taulan apa lagi anak murid..biar pun cuma GURU BIASA...
    2.terharu juga ..sebab..mengingati nasib mamaijat pulak nant.....sampaikah detik itu?merasakan mamaijat begitu???
    btw,pernahlah juga merasai diraikan (kurang sikit dari yg mak cik ma terima)sewaktu perpisahan di SK TEMIN,jerantut...walaupun mamaijat hanya bertugas selama lbh kurang 7 bulan kat sana (x tmasuk cuti bsalin)....
    gitulah adat hidup orang melayu...jasamu dikenanag....
    ni sek ke 10 mamaijat..hahhahah apakah disini penamatnya?.......

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails