IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 15 April 2010

Masa Kecik...

Masa kecik...aku selalu menjahanamkan barang ..hehe...nape ekk??sebab aku kecik boleh dikatakan kanak-kanakyang brutal dan ganas...ganas ker???tu sebab bila dah beso perangai ganas ni tak pernah berubah...peel aku ni bila dapat sesuatu benda yang baru dan pelik aku akan jahanamkan barang tu tak kira lah kecik atau beso...aku dulu suka pecahkan pinggan mangkuk serta pasu mak aku..hehe...mak aku jangan cakaplah...memang mengamuk je lah tengok perangai aku ni...aku tak tau lah nape tangan aku ni suka nak menjahanamkan barang-barang kat umah aku tu...pernah jugak aku pecahkan lampu kelip-kelip umah sampai berderai...pakai tangan tau!!!nasib tak luka tangan aku...padahal aku pegang jer...tapi boleh plak pecah...pastu gayung kat bilik air sampai 2,3 kali dalam sebulan bertukar sebab aku selalu pecahkan..hehe..memang dasar ganas dan brutal!!!...

Masa kecik...aku selalu mencederakan diri sendiri..hehe...aku ni kira minah careless jugak lah...badan aku ni kalau tak calar balar dan luka sana sini bukan namanya ANAK ABAH...hehe...aku ingat masa kenduri doa selamat aku naik Al-Quran...boleh time orang tengah nak mula kenduri tu aku boleh main-main kat luar..pastu aku konon-konon nak panggil jiran nak ajak sekali ke kenduri..lari lah konon..siap pakai baju kurung...lari punya lari entah camne kaki aku ni tersadung..pastu apa lagi..aku jatuh meniarap kat jalan...mulut kena jalan...dan gigi depan aku ni tersumpit sikit..hehe...dahle gigi kekal...emm..jadi nye aku jadi minah sumpit sampai ke beso..hehe...tapi bila dh masuk Uitm..member cakap boleh tampal...so aku pun tampal ler gigi depan aku ni...free lah masa buat kat Uitm..nasib boleh tampal...kalo di suruh cabut..tak ke aku kena pakai gigi palsu..hehe...

Pastu aku pernah jatuh sampai dahi aku ni kena jahit...time tu main aci kejar ngan abang dan arwah kawan aku..entah macam mana time konon nak duduk tu tetiba boleh pulak aku nak cium jalan tu..apa lagi..dahi aku ni terus terkena jalan...darah jangan cakaplah..berlambak-lambak keluar...pegi hospital pastu kena pulak jahit..emm..ada lagi kesan parut jahitan kat dahi aku ni...memang ler ganas dan brutal CIKMA oooiiii....haha

Masa kecik...boleh dikatakan apa saja barang permainan yang aku nak semua dapat dari abah aku...hehe..manja lah konon..biasaklah..aku dapat adik masa umur aku 5 tahun...lama tu..jadi manja terlebih lah aku ni...pastu time tu ABAH memang manjakan anak-anak dia..yelah anak dia baru 2 orang...tu yang ABAH tak kisah nak beli barang mainan...seronok masa tu...kiranya rumah kami tu memang banyak barang mainan...dan mainan tu akan diperturunkan ke adik-adik aku...kiranya save sikit budget ABAH sebab tak payah nak beli lagi barang mainan...hehe...yang aku salute kat ABAH dan MAK sebab diaorang boleh ajar aku dan adik-beradik menghargai barang mainan kami sendiri...dan sampai sekarang masih ada beberapa toys kiteorang yang boleh di guna pakai lagi...kot-kot lepas ni kalo dapat cucu tak payah lah EMBAH nya belikan lagi...haha...save2...

Masa kecik...tiap kali Raya Puasa aku dan famili akan balik kampung ABAH...memang tiap-tiap tahun balik kampung ABAH...kampung MAK???hanya raya ke-2 atau ke-3 baru jenguk ke sana..sebab atuk dan nenek belah mak dah lama meninggal dunia..aku tak pernah tengok diorang pun..kalo nak tengok pun dalam gambar je...memang syok masa raya kat kampung abah sebab ramai sepupu yang balik sama..time nak buka pose..time sahur..time malam raya..time pagi raya..time dapat duit raya..semua nya best!!biasaklah raya kat kampung memang syok abis berbanding raya kat bandar...bila teringat balik...rasa macam nak pergi ke zaman-zaman kecik dengan sepupu..sebab kiteorang kalau jumpe memang kerja nya nak main jer...kalo tak di jerit dek mak-mak kiteorang..entah samapai ke malam asyik main jer...hehe...EMBAH-EMBAH aku pulak tak kisah cucu-cucu nya main...abis bersepah umah dia pun dia tak kisah..janji diorang suka dan hepi...hehe

Ada lagi kenangan aku masa kecik..banyak sampai boleh buat buku novel!!haha...tapi..masa zaman kecik lah aku rasa zaman yang syok dan hepi memanjang..sebab masa tu tak pikir masalah..tak pikir banyak perkara..tak pikir benda yang bukan-bukan...zaman yang bagi aku punyai kenangan yang sangat indah....yang tidak boleh di ganti dengan wang ringgit...alangkah bestnya kalau putaran masa kembali ke zaman masa kecik aku.................................



CIKMA : Masa kecik aku kurus!!!hehe.....masa beso????haha...sendiri tengok arrr...

2 ulasan:

  1. sama je lasak kita. nasib baik tak pandai panjat pokok. kalau tak ngan pokok pun aku redah gak panjat. pernah jatuh basikal, samapi tergolek masuk parit tau..lemas dalam parit 2 kali. mujur tak mati jer..

    BalasPadam
  2. hehe..panjang umur kak min...mmg masa kecik lah yg paling havoc..mcm2 nak buat...tak pikir apa kesan di kemudian hari...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails