IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 20 April 2010

Kata dan Pesan

Pesan orang-orang tua...jangan bermain waktu senja nanti kena sorok dengan hantu susu.....yang sebenarnya...
tak elok main waktu senja..orang dah nak sibuk solat Maghrib dan mandi....

Kata orang-orang tua...jangan menyanyi waktu memasak..nanti anak dara kahwin orang tua...yang sebenarnya..takut nanti air liur masuk dalam makanan...dah jadi tak sedap..sapo nak makan!!!hehe

Kata orang-orang tua...jangan duduk atas bantal nanti kena bisul...yang sebenarnya..bantal tu tempat letak kepala kita...dalam kepala kita ni ada otak...jadi takkan nak samakan otak kita yang tinggi diletakkan oleh ALLAH SWT sama dengan tempat kita buang najis kan....

Kata orang-orang tua...jangan makan berpindah-randah..duduk merata-rata kelak nanti kahwin akan berkali-kali (banyak kali)..yang sebenarnya...tak nak makanan tu bersepah-sepah kat tempat lain...penat nanti nak di sapu...

Pesan orang-orang tua....anak dara tak elok duduk depan pintu rumah..takut di khuatiri tak laku...yang sebenarnya...anak dara tak manis selalu di pandang orang..untuk menjaga nilai diri dan juga maruah..baru nanti value gadis tu tinggi..sebab orang yang nak masuk meminang tu mesti berpikir-pikir camne rupa paras dia...tingkah laku...dan juga budi baik gadis tu...

Pesan orang-orang tua...jangan makan dalam periuk atau kuali nanti muka orang tengok akan panas dan tak berseri (bagi kaum perempuan) yang sebenarnya..tak elok seh makan dalam periuk...sisa-sisa kita..pastu di kongsi dengan orang lain..tak ke buruk perangai tu...huhu

Pesan orang-orang tua..jangan makan kepala ikan nanti jadi bodoh...yang sebenarnya...dekat kepala ikan tu kan banyak tulang..keras pulak tu..jadi nanti takut tercekik tulang kalau makan kepala ikan tu..karang yang susah mak bapak gak...minta tolong suruh keluarkan tulang ikan tu dari anak tekak...tak ke naya!!!hehe

Pesan orang-orang tua..kalau mandi jangan terlalu lama nanti orang akan nampak kita ni berusia dari umur yang sebenar (nampak tua wei!!)..yang sebenarnya...dorang suruh kita mandi cepat-cepat supaya tak delah nak bayar bil air melambung-lambung!!!!...

Itu kata dan pesan orang-orang tua dulu-dulu...percaya atau tak..semuanya bersebab..banyak lagi..tapi aku dah lupa...(penangan minum air banyak semut ni..hehe)...kalau ada yang tahu boleh lah share kat blog aku ni ekk!!!


CIKMA : Mak aku pesan....cepat-cepat kahwin ngah!!!nanti dah tua susah nak mengandung...ye ke???tepuk dada tanya hati...jawab hati...sapo nak den ni???...hehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails