IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 5 Jun 2012

Dietary Supplement

Korang ada amik tak???aku dulu pernah le amik..terutama vitamin C dan E..sebab muka Cikma ni tak halus mulus macam artis...hehe..pastu stop ambil..sebab fulus takdo (ekk??)...dalam tahun ni sambung semula ambil supplement ni..telan pil-pil setiap hari nokk...:)

Bukan apa..kenkadang makanan yang kita ambil tu tak cukup untuk tampung segala nutrisi makanan dalam badan kita..betui tak..tu yang lebih mudah di sebut makanan tambahan..bukan ubat tambahan ok..ubat tu tafsiran nya berbeza dengan supplement..

Aku ambil di sebabkan usia yang dah meningkat...di akui bila umur dah cecah awal 30-an ni rasa letih dan penat tu memang le selalu sangat..dulu masa zaman muda mudi..kalo tak cukup tidur ok jer..sekarang...lemah semacam..kalo dulu drive balik kampung pagi Isnin baru balik KL..sekarang aku rasa malas dan letih sangat nak balik awal pagi sebab petang tu mengajar...adeh!!nampak sangat le dah tua dehh!!!


Apa-apa pun...menjaga kesihatan ni memang perlu kan..sebab kita gunakan anggota badan kita sepenuhnya untuk buat semua kerja dalam sehari..even tidur pun kita gunakan jantung untuk bernafas kan..so, kalau ada sesapa yang belum pernah ambil supplement...di galakkan..ambil yang rasa sesuai untuk kita serta apa yang selalu kita kurang ambil setiap hari dalam nutrisi makanan kita...


CIKMA : Control ambil gula....tengah gigih nak kecik kan badan..mengurangkan lemak yang dah tepu dalam badan ni...huhu...

2 ulasan:

  1. caiyok2 ma!...ehee...tp memang btoll....mmg da 30+ rasa badan sgt bebeza dr dulu...huhuuu

    BalasPadam
  2. ita : hehe..mmg tgh chaiyok2..tapi kenkdg tergelincir gak..mkn supplement x ikut time

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails