IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 17 Mei 2012

Akhirnya..saya tidak mampu

Rasanya..inilah sakit yang paling teruk saya hadapi tahun ni..kalau setakat muntah, demam, panas badan, pening dalam beberapa detik tahun ni dah jadi perkara biasa dalam diari Cikma, tapi kali ni..aduh!!memang dah tak mampu nak tanggung..

Gara-gara Janda Baik barangkali...entahlah..kalau dah nak jadi..elak macam mana pun kena jugak..setakat sengal-sengal badan dan sakit otot di sebabkan mendaki dan jungle tracking tu boleh Cikma terima..tapi bila dah panas sejuk suhu badan sejak 2,3 hari lepas yang tak elok-elok serta di sulami dengan cirit-birit..terpaksa jugaklah ke klinik dan akhirnya kena jugak ambil cuti sakit...

Jarang cuti sakit..melainkan betul-betul tak larat..punca..mungkin keracunan makanan atau air tercemar..bukan Cikma sorang..tapi hampir sebahagian rakan-rakan sejawat Cikma yang pergi ke Janda Baik menerima nasib yang sama macam Cikma...housemate pun sama...dan kebetulan kami mc hari ni...sama-samalah merehatkan diri di rumah...

Harap-harap boleh baik seperti sediakala..selera makan sudah hilang sejak Isnin lalu..emm..boleh kurus ni..haha..tak mau2..seksa badan rasa..yang mampu Cikma telan adalah nesvita tu jer..buat lapik perut sampai hari ni..nasi, mee, dan entah apa lagi yang Cikma makan dan beli semua tak habis..rasa ralat sangat..membazir je kan..tapi nak buat macam mana..selera makan dah takde..



CIKMA : Sakit-sakit macam ni baru rasa nak makan masakan MAK..hehe..MAK dan ABAH  nak datang Klang hari Sabtu ni..tengok AMALIN..boleh le minta MAK masak apa-apa lauk pauk kan..tak kisah le apa pun...janji MAK masak..boleh????hehe

4 ulasan:

  1. .....semuga cik ma cepat pulih.....
    takut emosi turut terganggu...x suka cik ma dalam keadaan moody... hu hu hu..

    BalasPadam
  2. Hi cikma... Selamat hari guru ye semoga mjadi guru yg cermerlang dan gemilang :-)

    Bykkn rest ok... Semoga segera sembuh ye....

    BalasPadam
  3. mamaijat : Dah ok skit mama..tapi perut ni x berapa lagi selera nk terima mknan..lapar mmg lapar..tp nk wat cmne..dah nak kena...redha je...

    BalasPadam
  4. kak mas : thanks kak..lama nya x jenguk blog k.mas kan..mintk maaf lah kak..sya sibuk betul thn ni..sejak awal thn lg..tp itu bkn bmaknanya sya lupakn k.mas dn yg teristimewa itu..AMANI..kirim salam peluk cium saya tuk dia ye..dah pandai apa dia skang...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails