IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Sabtu, 29 Januari 2011

AMALIN - 6 BULAN

Pagi Sabtu yang rileks!!!ngee...tapi aku kena jugak pergi sekolah petang ni sebab turn jaga budak-budak taekwando...emm..takpelah kan...tak kemana-mana pun hari ni...kalau nak berjalan pun malam karang kot...

Lama kan tak cerita tentang AMALIN..alhamdulillah ALIN dah keluar daripada IJN pada hari Selasa lepas...dekat 2 minggu dia dekat situ...demam,batuk,selesama dan darah ada kuman...asalnya pergi ke IJN untuk buat checking tentang saluran jantungnya...alih-alih doktor suruh dia kena tahan dekat wad sebab dah ada tanda-tanda nak demam...kesian ALIN..tapi nak buat macam mana...kanak-kanak yang punyai kompilasi jantung ni senang sangat jatuh sakit....semoga AMALIN kuat dan tabah!!!!...:)

Berat badan AMALIN pun dah bertambah...dalam 5.2 kg...ALIN sekarang suka sangat jelir lidah...lepas tu rasanya gusi ALIN tu macam gatal-gatal..tak taulah kalau ALIN nak tumbuh gigi...asyik mnegigit jer...gigit jari sendiri...hehe...hisap jari jangan cakaplah..favourite dia...yang penting...bila kita mengagah ALIN...dia asyik tersenyum jer...alahai...comel betul!!!...rasa sejuk jer hati pandang muka dan senyuman dia tu....

Dekat IJN tu pun sebenarnya ALIN di tempatkan di satu wad yang mana ALIN tidak boleh keluar dari dalam bilik tu...kiranya dia di asingkan daripada pesakit lain...kesian jugak..tak boleh keluar..duduk jer dalam bilik tu...KAK LONG ada bagitau..kenkadang ALIN nangis..mungkin dia bosan duduk dalam tu..sebab ALIN ni dia suka orang dukung dan bawak jalan-jalan...lepas tu suhu bilik tu kena kekal suhu yang sejuk..yup..memang sejuk bilik tu...CIKMA yang suka duduk bilik air-cond ni..boleh jadi tak tahan dengan kesejukkannya...tapi ALIN dari lahir lagi dah biasa duduk bilik sejuk...kalau kat rumah tu..setiap kali nak tidur kena pastikan bilik tidur tu sentiasa sejuk..kalau tak memang susah dia nak tidur.....

Ni gambar-gambar ALIN masa aku sempat snap di IJN......




Dengan abah ALIN


Pak Su ALIN..




Ni gambar masa ALIN balik DIAMOND BAY cuti sekolah hujung tahun lepas



CIKMA : Semoga ALIN sentiasa sihat dan kuat..MAK NGAH SAYANG AMALIN...:)

4 ulasan:

  1. ...Alhamdulillah,Alin dah semakin sihat...
    tumpang bahagi tgk wajah2 chubby Alin...
    teringin nak dukung Alin macam omma dukung sofia.......

    BalasPadam
  2. mamaijat : Alhamdulillah...:)..Insyaallah...kalau ada masa nnti mak ngah ALIN bwk ALIN jmpe omma ekk..:)

    BalasPadam
  3. IJN mmg sejuk geler.. akalu kat sana. aka berstoking ngan sweater meanjang..tp budak2 ni biasa jer berlenggeng

    BalasPadam
  4. kakmin : yelah kak..mula2 tu ok lah saya..tapi lama2 duk situ..kejang gak badan..tapi tgk ALIN..mcm dah lali jer dia...yelah sejak lahir trus masuk bilik sejuk...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails