IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Isnin, 18 Ogos 2014

HOKKAIDO CHIFFON CUPCAKES (WITH CUSTARD WHIPPED CREAM FILLING)

Amboi kata ko...tajuk omputih ekk....belasahlah labuuuu....hehehe

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Berhujung minggu dengan melayani open house...Alhamdulillah kenyang...terima kasih kerana sudi menjemput hamba yang hina ini...ecececece...:)

Layan lagi resipi ekkk....ni pun dah lama naaa buat...dalam list nak mencuba...dan akhirnya dapat jugak buat dengan jayanya...cuma custard filling tu macam tak berapa nak memenuhi piawaian...adalah tu yang kurang...takpe kan Cikma...first trial...nanti ada mood nak buat lagi...kita buat yang terbaekkk....okeh!!..

Pernah makan Hokkaido Cake ni...beli di kedai kek...sedap dan lembut ya amat...bila sorang rakan sejawat buat (memang terrer dia nih!!!)...Cikma pun mintak izin dia resipi...yelah beli tak puas makan kan...kalau buat tu dapat lah makan banyak!!..rupanya senang lah jugak buatnya...dia ambik resipi dalam Cik Youtube jer...huhuhu...nanti Cikma share ekk resipi....


Bahan-bahan : (untuk kek)

3 biji telur kuning
20 gm gula halus
40 ml minyak masak
40 ml susu
60 gm tepung kek

Meringue :
3 biji putih telur (yang dimasukkan dalam peti ais sebentar)
40 gm gula

Vanilla Custard Cream :
1 sudu makan tepung kek
1 sudu makan tepung jagung
40 gm gula halus
200 ml susu
2 biji telur kuning
15 gm butter
beberapa titik esen vanilla

Whipped cream :
100 ml whipping cream (non-dairy)
1 sudu makan gula halus

Cara-cara :

Lihat youtube yeeeee.....:)








CIKMA : Makan jer kejenye..camno nak kuruih!!!!huhuhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails