IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Sabtu, 20 Ogos 2011

Red Fettuccine

Tajuk resipi yang di reka sendiri..wah!!!!suka-suka..sebenarnya tak tahu nak letak tajuk ape kan..belasah je lah...kalau ikut logik memang lah nampak merah betul sos fettuccine yang Cikma buat tu...so, terhasillah Red Fettuccine....:)

Senang sangat nak buat resipi ni..main campak-campak jer..padahal first time buat...kira oklah kan...so, enjoy the recipe....:)


Bahan-bahan :

Fettuccine (di rebus dengan sedikit garam dan minyak masak)
Bawang besar
Bawang putih
Cili kisar
Sos prego (original)
Sos tomato
Hotdog
Sedikit lada hitam (di tumbuk)
Shitake mushroom
Daun Basil
Brokoli
Garam

Cara-cara :

1) Tumis bawang putih dan bawang merah (di hiris) dan juga cili kisar..biarkan sedikit masak
2) Masukkan sos prego dan sos tomato
3) Kemudian masukkan hotdog dan shitake mushroom
4) Masukkan sedikit lada hitam dan brokoli
5) Masukkan sedikit air (jika pekat),daun basil dan sedikit garam..Selamat Mencuba..



CIKMA : Tahun ni macam tak buat biskut raya...tak sempat rasanya...huhu...

4 ulasan:

  1. best tu.. tambah makan ramai2 kat kampung... akak buat macaroni bakar semalam..

    BalasPadam
  2. kak min : sedap tu....pernah gak buat...nnti bwk school lps raya ekk...:)

    BalasPadam
  3. aza ; thanks...boleh lah...:)

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails