IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 16 Ogos 2011

Cucur Lada Hitam


Alhamdulillah...puasa ke-16...semalam Cikma sempat memasak untuk berbuka..walaupun sensorang je (housemate berbuka di luar) dan di tambah jiran yakni rakan sejawat mengajak berbuka puasa (padahal bagitau awal-awal kat school aku puasa sensorang kat rumah...konon meraih simpati kan!!!!)dapatlah Cikma masak sesuatu yang di kiranya sebagai masakan yang di campak-campak jer ramuannya....huhu

Tak mahu pergi dengan tangan kosong....Cikma buatkan cucur lada hitam..emm...dorang kata sedap!!!hehe..segan jugak kalau tak sedap....malu cheq!!!!senang jer buat nya..budak kecik pun boleh buat...

Baha-bahan :

Tepung gandum
Hotdog
Lobak merah
Lada sulah
Lada hitam (di tumbuk)
Garam dan sedikit kunyit
Serbuk penaik (ikut suka)

Cara-cara :

1) Bancuh semua bahan di atas dengan air panas dan air masak.
2) Gorengkan.SELAMAT MENCUBA...



CIKMA : Esok cuti...NUZUL QURAN....emm..nak buat apa ekk kat umah...nak kuar???rasa macam malas...emmmmmmmmmmmm.............................

2 ulasan:

  1. mak mertua saya suka beno buat cekodok lada itam ni...cuma takdela letak hotdog...=)

    BalasPadam
  2. mrs redzuan : thamks sbb singgah sini...:)..ye ke..letak hotdog sbg penyedap...nak letak ikan bilis..takde stok plak kt umah..:)

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails