IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 3 Februari 2011

Bila Cikma pergi IKEA...


Bila Cikma pergi IKEA untuk kali pertama???emmm..tahun lepas ok...itu pun nasib ada member nak mengajak aku pergi sana..kalau tak sampai sekarang aku tak pergi lagi...pelik kan???huhu....

Kali pertama pergi...aku just tengok-tengok jer...tak tahu apa nak di beli (sebenarnya masa tu pun fulus takde..kekeke)...aku nengok jelah orang-orang beli...kali pertama kan..tentulah tak tahu apakah bendanya IKEA ni...yang aku tahu tempat orang beli barang-barang perhiasan rumah...aku pulak bila orang selalu nak pergi IKEA ni...aku dapat rasa yang depa ni semua orang kaya...bila tanya beli baragn hiasan rumah ni kat mana...semua kata kat IKEA...dan aku secara automatiknya akan kata...kaya korang ekk!!!..betui..tak tipu..bila Cikma pergi sana...rasa macam orang kaya jer yang sesuai pergi tempat macam tu..orang yang macam aku ni...emm...setakat kedai perabot biasa jer aku jenguk dan sanggup untuk membelinya...rasa diri sangatlah kolot...biasalah...aku ni orang kampung..:)...huhu....

Bila kali kedua aku pergi IKEA???adalah minggu lepas ok!!..seumur hidup baru pergi 2 kali ke IKEA tu..haha..gelakkan Cikma semua!!!!betui..tak tipu tau...memang aku bukan kaki jalan..tapi kalau ada orang nak bawak aku pergi...nanti bila orang tanya dah pernah pergi IKEA ke...so, dengan rasa bangga aku akan bagitau dah pernah pergi tau!!!hahaha..gelak besar..:)

Kali kedua ke IKEA...baru Cikma berani beli barang-barang kat IKEA tu...nasib ada housemate yang kaki jalan dan kaki shopping serta kaki layan orang macam aku ni...dia siap bagitau kita kena pandai pilih barang kat IKEA ni...ada barang yang mahal dan ada barang yang murah..taulah kan tempatnya ala-ala besarlah jugak...so, dialah yang tolong tunjukkan mana tempat barang-barang keperluan rumah yang ala-ala Cikma boleh beli...memanglah tak sangka ada yang barang sangat lah murah dan berpatutan dengan harganya serta kualiti barang...emmm...lepas ni mind Cikma kena lah bertukar ekk...jangan ingat barang IKEA semuanya mahal-mahal..ada yang murah tau (wah!!!promote IKEA lah pulak aku ni..hehe)...dan bukan orang kaya-raya je yang pergi tempat tu...tapi orang yang berkemampuan dan bersederhana macam Cikma ni boleh lah pergi...huhu.........

Apa yang Cikma beli di IKEA....nanti aku continue dalam part 2....(hah!!!ada part ker???kekeke)....layannnn............

CIKMA : Satu kisah semasa kali pertama ke IKEA...seorang pakcik...taknak masuk tandas kat IKEA tu sebab kotor sangat!!!...katanyalah....tapi bila aku jenguk ke tandas tu...emm...takdelah sangat kotornya...bersih je aku tengok...bau pun takdelah busuk sangat...aku masuk ok jer....dalam hati aku...sah-sah pakcik tu orang kaya...dah tau tu tandas awam...takkan nak jadi tandas kat rumah sendirikan....paham-paham jelah.....orang kaya...orang kaya....emmm.....kalau ada hampas-hampas orang yang bertaburan kat lantai tu..memang sah-sah ler kotor ya amat...tapi aku rasa ok jer tandas tu...emmm(sekali lagi..)...orang kaya...orang kaya.........:)

2 ulasan:

  1. akak lagi terer la macam tu.. akak baru pi sekali jer.. huhuhu...

    BalasPadam
  2. kak min : btui ke kak??ingt sya yg plg terkebelakg dlm hal jln berjln ni..takpe2 nnti kita pegi sma2 ekk

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails