IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 2 Februari 2012

Singa nak lalu....


Kisah singa semalam..tapi sampai sekarang Cikma masih lagi teringat peristiwa tu..nak gelak pun ada (sikit jelah)...terkejut dan marah yang terlebih-lebih...nak kata buat lawak..tak pun...tapi lebih kepada kurang ajar dan sangat biadap...anak sapa lah tu....

Cikma tak taulah budak-budak zaman sekarang...hormat dengan cikgu-cikgu ni macam dah tak ada...terjerit terpekik lah Cikma ni..tapi buat tak tahu..sekejap jer diam..pastu bising balik...tengah buat kerja pun mulut tak reti-reti nak diam...tak penat ke dorang ni bercakap???....pastu bukan nya bercakap dengan suara yang perlahan...cakap macam kawan tu 100 meter daripada dia...padahal sebelah jer duduknya...kengkadang dah malas nak marah-marah..tapi kalau mulut Cikma ni tak bising...lagi naik kepala lah jawabnya...

Semalam...Cikma sangatlah terkejut dan rasa marah yang teramat sangat..(tapi bila cerita dengan rakan sejawat boleh pulak Cikma tergelak-gelak)..entah apalah budak ni nak buat..lawak ke ataupun saja-saja buat tersasul...masa tu Cikma baru habis kelas..anak-anak murid Cikma (kelas 3 Cekal) kena berbaris di luar sebelum dorang turun ke padang untuk pendidikan jasmani...bila nak berbaris tu Cikma pun membebel lah sebab dorang berbaris sambil mulut tak reti nak diam...pastu duk main-main pulak tepi koridor tu...dan kebetulan sebelah kelas Cikma (kelas 3 Bestari)..tengah takde guru...dorang pun bising sama lah..duk tengah membebel budak-budak tu pulak keluar masuk kelas...tegur dan beri amaran lah pada bebudak tu...

Entah macam mana...di balik pintu belakang kelas 3 Bestari tu ada sorang murid ni..tengah Cikma nak lalu kelas tu lepas budak-budak 3 Cekal ke padang..boleh dia buat dialog yang buat Cikma hangin satu badan..."Tepi..tepi...SINGA NAK LALU"...haaaa...hambik ko..Cikma punya menyirap darah sampai ke kepala..memang dengar satu satu dialog tu..apa lagi...budak tu buat muka konon-konon tersasul..buat-buat tersilap cakap...Cikma terus tarik sideburn dia sekuat hati...rasakan..memang rasa kurang ajar mulut tu...boleh dia kata gitu pada Cikma...siap warning sebut lagi benda-benda kurang ajar depan cikgu memang ke lempang sedas....

Cikma akui memang garang depan bebudak..tapi bukan sepanjang masa Cikma ni garang...ada ketika Cikma buat-buat lawak jugak lebih-lebih lagi masa dalam P&P..untuk bagi dorang jangan mengantuk dan sentiasa fokus waktu belajar....tapi bila budak ni sebut ayat tu...huihh..memang terkejut jugak...mungkin jugak dorang pikir aku ni tak garang mana...tapi nak buat-buat lawak...lagipun memang dorang dah lama kenal Cikma sejak tahun 1 lagi (Cikma pernah ajar sebahagian murid tahun 3 ni semasa dorang tahun 1)..so, kebanyakan dripada mereka ini Cikma dah kenal sangat peel masing-masing...nak bergurau biarlah bertempat...tapi bila fikir balik dorang tau ke nak bergurau secara bertempat tu....huhu

Tulah budak-budak sekarang...rasa hormat kat cikgu tu macam takde apa-apa kat dorang...zaman Cikma dan terdahulu daripada usia Cikma ni...kalau cikgu suruh diam..diam ler sampai balik...kena marah senyap jer...tak siap kerja sekolah..rasa dah macam nak mati..takut kena pukul dengan cikgu...sekarang..dorang dah tak rasa apa-apa bila kita ni marah...emm...tak taulah..karang Cikma lempang kang...anak orang...kena komplen pulak..tapi kalau tak di buat macam tu...naik lemak budak-budak ni...emm...alahai....

CIKMA : Sabo ajelah...nasib cakap singa...kalau KING KONG...apa kesss????hehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails