IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 23 Februari 2012

BILA MAHU REHAT ???

Telah tersemat dalam hati...nak kerja kena ikhlas...tak boleh merungut...rezeki tak berkat...tapi kengkadang merungut dan mengeluh tu pasti ada buat orang-orang yang bekerja ni..even buat suri rumah jugak..betul kan???ada masa kita nak rehatkan minda dan fizikal kita daripada membuat sebarang kerja..nak release tension..tapi kalau dah kerja tu non-stop di terima...robot pun boleh rosak kan...apatah lagi manusia yang di lahirkan ada hati dan perasaan...

Sejak akhir tahun lepas sehingga sekarang...Cikma rasa non-stop bekerja di sekolah...tak pernah sepanjang hampir 5 tahun jadi pendidik Cikma bekerja dengan sepenuh tenaga sehingga hampir 1/4 jer yang tinggal dalam badan ni..sampai satu tahap..rasa amarah pulak yang timbul dalam hati..otak tak boleh nak terima..tapi Cikma kena gagah..sebab ini tanggungjawab...memberi semangat untuk diri sendiri..inilah rezeki kita di dunia...dah menjadi darah daging kita...nak atau pun tidak..Cikma kena kuat kan diri..betui tak???

Rasanya para blogger pernah mengharungi situasi sebegini di tempat kerja...orang lain nampak rileks jer..kita pulak banyak kerja yang nak di buat..bila dah di buat boleh siap complain lagi...patut ke tak patut???tolong lah!!..jaga sikit hati kawan ni yang bertungkus lumus buat kerja..at least...ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk sejukkan hati..

Well...hati manusia..tak pernah nak rasa puas kan..sama jugak dengan Cikma...cuma kengkadang tu..diri sendiri yang terpaksa berkorban hati...nak jaga hati orang...hati sendiri tak terjaga...so, sapa nak jawab ni.....:(....



CIKMA : Kengkadang baru terasa aku perlukan seseorang yang boleh berkongsi susah dan senang....emmm...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails