Tuesday 2 February 2010

SITUASI

Situasi pertama :

Pagi tadi....di Kelas 1 Amanah :

"Cikgu...saya bagi ni untuk cikgu"...murid...
"Nape?"....aku..
"Saya memang nak bagi kat cikgu Akma honey star nie..."..murid
"(dalam hati..pelik)...ler...ye ke...nanti awak tak dapat makan kalau dah bagi cikgu ni.."..aku..
"X ape...saya ada lagi satu..."..murid..
"Emmm...ok...tima kasih ye.."...aku..tersenyum...

 

Situasi kedua : 
Juga di kelas 1 Amanah....beberapa minit selepas itu...

"Cikgu Akma...saya nak bagi duit raya pada cikgu.." sambil menghulurkan RM 1.00...murid...
"(semakin pelik)...Eh, kenapa tiba2 awak nak bagi cikgu duit ni....?...x payah susah2...awak simpan duit ni...nanti x cukup duit awak nak belanja..!"...aku...
"Tak apa...saya ada duit lagi..."...murid..
"Tak perlu...cikgu pun ada duit...awak simpan duit awak...kat rumah ada tabung tak? kalau ada simpan dalam tabung...x payah bagi cikgu ye..."...aku...
"Baik cikgu..."...murid...


 

Kenapa aku bagitau situasi2 di atas???? SEBABNYA...

1) Aku bukan pun cikgu kelas 1 Amanah ( kelas ni kelas yang pertama...kelas pandai )..dan juga bukan cikgu mana2 matapelajaran yang mengajar kelas tu...aku tadi pun masuk cuma untuk relief class jer...tapi kenapa budak2 tu nak bagi benda2 ni dekat aku????x rasa pelik ker....tanya cikgu2 yang masuk mengajar kelas tu pun x penah dapat 'PRESENT' dari budak2 tu....huhu...

2) Sapo kata aku garang....budak2 tu siap bagi 'PRESENT' kat aku...nak bagi DUIT RAYA lagi...sebelum masuk tadi pun aku dah SOUND dorang dah....biasaklah puan besar x do lagi mase tu...so...tgk budak2 tu bising apa lagi....lontaran vokal ku pun bergema lah!!!...tapi dorang ok jer...tu yang siap bagi makanan n duit kat aku...huhu...kelakar betui lah!!!

3) Aku rase Puan Besar pun x dapat 'PRESENT' dari budak2 tahun 1 Amanah ni...dia tu masuk mengajar kelas 1 Amanah untuk mata pelajaran Bahasa Inggeris...rasa nya memang budak2 tu x pernah bagi apa2 kat dia...yang aku ni baru masuk sekali dua dah dapat makanan n duit...x ke pelik....huhu

So...conclusion nyer...sapo kata aku ni garang....budak2 tu pun boleh judge mana cikgu yang garang...baik..sayang kat dorang....aku ni kalo marah kat bebudak...bukannye berdendam pun...x pernah ler doakan dorang tu jadi budak2 jahat....tapi selalunya kan kalo cikgu ala2 aku ni ler...budak2 akan selalu ingat sampai bila2.....bukan sebab garang...tapi cikgu dia ni didik dorang untuk jadi anak murid yang dengar kata n hormat kat guru2 diaorang...so...x salah lah kalo aku nak bertempik-tempik marahkan anak murid aku minggu sudah...kan!!!!!!!!

CIKMA : Puan Besar mesti jeles ngan aku kalo dia dapat tahu benda ni...kui...kui...kui...

2 comments:

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...