Wednesday 3 February 2010

Puas hati..ke tak??

Aku sebenarnya dah maleh nak cerita tentang bab2 sekolah ni..bak kata akak aku sorang ni...(kak min) entry berani mati..hehe...tapi aku tetap jugak nak tulis entry-entry berani mati tentang tempat aku cari rezeki...sebab nya....banyak yang tak puas hati daripada puas hati....dari segi perasaan...tanggungjawab...amanah...dan sebagainya..

Pertama...kes jadual waktu yang bagi aku tak sudah-sudah selesainya...ada je yang tak puas hati...kenapa???sebab diri tu dah besar sangat dekat sekolah tu...siapa???yang rase diri tu terlalu banyak tugas dekat sekolah dan konon-konon banyak sangat jawatan dipegang...bagaimana???dorang akan serang orang-orang tertentu especially yang buat jadual dan pentadbir untuk membuat sesi luahan perasaan konon nak raih simpati...emmm..sori...entry aku kali ni memang panas dan pedas giler...yang tak terlibat...buat muka maintain...konon-konon bagi semangat dekat pembuat jadual supaya bersabar...kalau kena batang hidung sendiri...tak ke jugak buat kecoh???betui tak!!!

Kedua..kes turun naik...pagi ke petang...petang ke pagi...ni ape kes???dah suruh cikgu tu mengajar sesi petang...x payah lah suruh mengajar sesi pagi pulak...dah separuh jalan mengajar budak...pastu yang mengajar petang nak disuruh pegi ke pagi pulak...x ke pelik...sebab???nak jaga hati orang...kenapa???takut orang-orang tertentu dan istimewa tu merajuk dan mintak tukar sekolah..tak pun takut kena report dengan PPD...bagaimana???cikgu-cikgu yang punya kes tertentu...terlebih guru...permintaan secara peribadi ke pejabat...punya percakapan dialek yang sama akan mempunyai keistimewaan...dipertimbangkan sebaik mungkin...DG41 di beri keutamaan dan keistimewaan..(walaupun aku dalam grup tu...tapi tidak diberikan keistimewaan)...emmm...panas telinga????

Ketiga..bertindak mengikut arahan...didapati kebanyakan masalah yang tak puas hati di kalangan cikgu-cikgu kat sekolah tu sebab ada kumpulan diberikan keistimewaan...dan ada grup yang buat tak tahu (konon-konon buat muka poyo)..serta ada grup yang tunduk hormat menerima segala arahan pihak-pihak atasan...emm...siapa dikalangan yang punyai keistimewaan lebih tu...adakah punya hubungan persaudaraan dengan pihak-pihak istimewa ataupun punyai aura yang begitu hebat sampai menenggelamkan cikgu-cikgu yang lebih dulu makan garam dalam bidang pendidikan ni????cuba di tenung dan di pikir balik...adakah kita juga terlibat sama ataupun mengambil jalan tengah...atas angin...emmm

Entry aku kali ni memang panas...aku tak tau sebab apa aku boleh buat entry ni...aku berfikir...tapi tangan aku cepat sangat nak menaip...rase macam tak balance...tapi bagi aku apa-apa saja alasan yang pihak tertentu bagi tau...aku tetap katakan...jangan libatkan aku dengan masalah korang...dan jangan kacau kerja aku!!!kenapa????pantang aku kalo melibatkan aku dengan perkara tak berfaedah dan jangan sesekali mengatur sesuatu untuk aku tanpa discuss dengan aku dulu...!!!kerana sesuatu akan berlaku kalau dorang buat macam tu dengan aku...(ancaman atau ugutan???)huhu...renung2kanlah...dan selamat beramal!!!!

CIKMA : Entry kali ni tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang sudah meninggal dunia...kalau ada ianya hanya kebetulan semata-mata...(kui3...macam Cerekarama lah pulak!!!)

3 comments:

  1. lumrah sekolah tu la dik..pandai pasang aircond sejuk la.. yg kita tak dak duit nak beli aircond camner?? kepanasan je la jawabnya..akak kump mana??? ko sendiri tau jawapan..

    ReplyDelete
  2. bab jadual..pembuatnya adalah kak zaima n pk1...aku rasa dorang cuma menurut arahan org atas...

    bab turun naik pagi, maybe cikgu tu kena lebih berckp heart to heart dgn gb...kalau tak suka, buat mcm ko hari tu..berkeras tak suka...jgn duk ikut sgt, kang diri sendiri merana

    bab keistimewaan???? aku no komen...buat jelah keje masing2...jgn harap apc..hahahhaa..poyo tak nasihat aku??

    ReplyDelete
  3. kak min : kte grup bertindak menerima arahan boss...tapi balance arr...yg bleh buat kte ikut...yg x suka buat...kte buat x tau jer...buat muke poyo..ahaks...rase mane2 sek mmg ade kes aircond mengaircond ni...sape cpat bagi aircond free...dia lah pemenangnyer...

    aza : x harap ape pun za...tp at least appriciate keje kte...jgn rase dah ade yg baru..yg lama di buang terus...

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...