IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Isnin, 28 Januari 2013

Tomyam Speghetti


Salam dan sejahtera...menu minggu lepas yang tertangguh...setiap minggu di rumah adalah memasak speghetti ok!!!..kompem ler badan naik balik..haha..well..guess what..Cikma rasa maintain jer berat badan ni..yang penting..timbang dah kurang 4 kg..well...tempoh 21/2 bulan yang memenatkan tetapi seronok..enjoying to doing the exercise without stress!!!..betul...apa yang harus kita kena buat selalu senaman tu kan..baru nampak perubahan tu...hehe..

Stop jap..resepi ni sangatlah senang..just letak tomyam pes jer..yang lain sama jer bahan...Cikma dah jemu makan speghetti resepi yang sama..tetiba plak nak rasa tomyam dalam speghetti..tu yang campak jer..emm..not bad..kalau yang suka masam kan...adik Cikma pun layan jer...hehe..

Bahan-bahan :

Speghetti
Bawang merah dan putih
Sos speghetti (Cikma pakai Kimball's jer)
Lada hitam
Sos cili
Tomyam pes
Lobak merah dan cendawan butang
Daging cincang dan sosej
Slide cheese
Garam secukupnya
Perencah rasa MAGGI

Cara nak buat senang jer kan...korang mesti tahu...:)


CIKMA :  Lasagna...bila nak belajar buat benda alah ni...:)

2 ulasan:

  1. masa untuk aku kurus plak. susah rupanya nak kurus kan cik ma. aku stress

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

mY Slide ShOW

Loading...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails