IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 15 Januari 2012

Rezeki...Alhamdulillah...

Sekali..2 entri masuk daa...haha..terlebih cerita ke??memang pun...hehe..semalam Cikma sempat keluar berjalan-jalan..huhu..merehatkan minda..ok pe..walaupun dekat jer..kat Shah Alam..

Bersama my bro..syam dan aweks nyer (hehe)..destinasi yang Cikma pilih (haha..kelakor dengar) adalah dinner di Mohd Chan Restaurant...kali kedua ke sana..teringin naa nak makan Chinese Food kan..mula nak ambil mee-mee jer, tapi di sebabkan lapar tahap gaban Cikma pilih nasi goreng cendawan ayam...berbaloi kerana masakannya boleh tahan!!..dim sum..menu wajib yang Cikma order...6 set sekali order..hehe...kenyang..Alhamdulillah..:)

Seterusnya..tanpa di rancang Cikma ke Uptown Shah Alam di seksyen 24..ramai betul..nak cari parking pun payah...malam minggu memang ramai yang keluar kan...tak beli apa-apa pun..just window shopping..orang kata seronok ke sana..jadi Cikma pun pegilah..macam uptown yang lain jugak...ramai penjual Melayu..tapi di sedikan temapt khas..ada kedai..oklah nampak tersusun sikit...:)


Cikma makan ni..


My bro yang seronok di belanja oleh kakaknyer...haha


Sebenarnya..rezeki Cikma...dah ada dalam hati ni nak belanja adik-beradik..rezeki awal tahun..bersyukur sangat..penantian selama 3 tahun...rezeki yang bukan semua nya milik Cikma..tapi rezeki yang Cikma akan kongsi bersama keluarga dan orang-orang yang memerlukan..rezeki Cikma yang masih belum lagi di fikirkan apa yang nak di lakukan..yang penting..selesaikan segala hutang yang ada serta simpanan untuk hari tua..selebihnya..baru di belanja..tak ada benda yang Cikma inginkan daripada rezeki yang dapat...orang kata kalau di rancang awal-awal takut tak menjadi..cuma yang pasti hutang tu akan Cikma cuba langsaikan..walaupun bukan dengan orang luar..tapi famili tetap jugak kita kena bayar..kan...

Well...kepada rakan-rakan yang dapat rezeki itu..perkara pertama...keluarkan dulu untuk zakat..itu yang penting..berkat rezeki kita...betulkan???....:)

CIKMA : MAK suruh simpan..buat pergi Umrah...Insyaallah....:)

2 ulasan:

  1. .....best nyer JJCM.....
    lain kali ingat2lah mamaijat same...
    sian dia.....

    BalasPadam
  2. mamaijat : ok2..nnti kita pegi ekk..tak kisah kat mana pun janji kita kuar JJCM...hehe

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails